eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,pl.pregierz
    Subject: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Date: Sat, 1 Jan 2011 21:04:31 +0100
    s.pl> <e...@s...googlegroups.com>
    <ifgb8e$s1a$1@news.onet.pl>
    <8...@v...googlegroups.com>
    <ifhf1a$hmt$1@mx1.internetia.pl>
    <b...@w...googlegroups.com>
    <ifhtua$8mm$1@mx1.internetia.pl>
    <5...@k...googlegroups.com>
    <ifin6i$7uc$1@mx1.internetia.pl>
    <8...@i...googlegroups.com>
    <ifithv$1nlg$1@news2.ipartners.pl>
    <8...@c...googlegroups.com>
    <ifj5g6$30a$1@news.onet.pl>
    <0...@v...googlegroups.com>
    <4d1d97b3$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@f...googlegroups.com>

    news:8654e309-2aa1-4d90-85b9-

    > Mi to OZC wyliczyl - zyski sa wieksze (nie pamietam juz o ile) od
    > strat. Bardziej ufam wyliczeniom OZC niz np. Twoim, szczegolnie ze OZC
    > wyliczyl z bledem max 5% zapotrzebowanie na cieplo mojego domu :)

    Ja mam program kolektorek ktory tez cos tam wyliczy, nawet dla grudnia.
    Niestety nie wyliczyl dla mojego przypadku kiedy slonca przez caly grudzien
    nie bylo.
    Dla tego czasem tu cos pisuje, bo te wyliczenia, tabele to czysta
    statystyka. Wylicza sobie moc 50W/m^2 w grudniu, dopasuja do pochylenia,
    wprowadza jakies wspolczynniki korekcyjne i wychodzi. Szkoda, ze malo
    zyciowo...
    Nie wierzysz to sciagnij sobie Kolektorka i sprawdz. Dla mojego przypadku
    tegoroczny grudniowy uzysk jest niemal calkowicie pomijalny, ale dla
    Kolektorka juz nie. Ja tam wole to co widze a nie to co mi Werbinski i
    Kolektorek wyliczy.
    A i ciekawe, czy OZC pytal sie Ciebie jakim kolorem sciany malowales, oraz
    jaki jest sklad samej farby, bo to moze byc tak jak z proszkami do prania i
    optycznymi wybielaczami. Zgodzisz sie chyba, ze pokoj pomalowany na bialo to
    jednak co innego niz na czarno.
    Sprawa druga, gdzies wczesniej pisales, ze w zeszlym sezonie zuzyles ok. 16
    tys. kWh. Czy naprawde uwazasz, ze gdybys zakryl okna firankami to zuzylbys
    o 25% opalu wiecej?

    Pozdro.. TK