-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Re: Niesprawny kociol po odpaleniu, jak zrezygnowac?
Date: Sun, 29 Nov 2009 21:58:14 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 75
Message-ID: <heun9c$aeb$1@inews.gazeta.pl>
References: <heu6m4$mmt$1@news.interia.pl> <heuaq8$h9s$1@inews.gazeta.pl>
<6...@m...googlegroups.com>
<heuhfk$ejv$1@inews.gazeta.pl> <heugo3$3st$1@news.interia.pl>
<heuje8$n92$1@inews.gazeta.pl> <heuirj$6ps$1@news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: chello084010001014.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1259528300 10699 84.10.1.14 (29 Nov 2009 20:58:20 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 29 Nov 2009 20:58:20 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: jacek_plumpi
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:379770
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
news:heuirj$6ps$1@news.interia.pl...
>> Maniek.
>> Serwisanci kotłów są po to, żeby sprawdzić poprawność zainstalowania
>> kotła, podłączyć automatykę, odpalić, wyregulować, ustawić sterownik,
>> następnie potwierdzić poprawność podłączenia oraz poprawność pracy
>> stawiając swój stempelek w karcie gwarancyjnej.
>
> Toc z tym nie dyskutuje. Kotla nie odpalalem sam, ale tez nie wiem jak
> trzeba byc ograniczonym zeby tego nie ogarnac majac opisane po kolei razem
> z rysunkami. W instrukcji napisano przeciez jak wol. No ale dobra, jak
> praktyka pokazuje rozni sa ludzie.
Tu nie chodzi o samo połączenie co o ustawienia.
>> Skoro nie dokonałeś prawidłowego uruchomienia kotła przez osobę do tego
>> upoważnioną to sam sobie jesteś winień.
>
> Dokonalem a jakze, kotla nie dotykalem. Tyle ze to zaprzyjazniona firma i
> pieczatke moge wkleic w kazdej chwili. Skoro jej nie ma to pomyslalem
> sobie, ze wada mogla wyjsc przy uruchomieniu i towar jest niezgodny z
> umowa. Do uruchomienia kotla nie wymaga sie serwisu z prawami
> gwarancyjnymi, moze byc tylko rozruch.
Żeby uznać, iż towar jest niezgodny z umową to wada musiał by istnieć w
chwili zakupu.
Przy czym jezeli wada ta zostanie wykryta przed upływem 6 miesięcy od dnia
zakupu to uznaje się, że istniała ona w dniu zakupu.
Zatem spokojnie możesz się udać do sprzedawcy i reklamować, tyle, ze
sprzedawca zgodnie z prawem ma 14 dni roboczych na usunięcie wady lub 21 dni
jeżeli urządzenie musi zostać wysłane do serwisu poza miejscowość, w której
dokonano zakupu. W tym przypadku to sprzedawca wybiera sposób usunięcia
wady. Może to być np. naprawa. Sprzedawca zazwyczaj wysyła do Ciebie
serwisanta. Jeżeli sprzedawca nie usunie wady w przysługującym mu czasie 14
lub 21 dni lub kolejne naprawy nie odnoszą skutku lub też wykonanie naprawy
jest zbyt uciążliwe (tu prawodawca nie sprecyzował i dlatego ten zapis jest
do du...) dla Ciebie, wtedy to Ty jako konsument masz prawo do określenia
zasady realizacji roszczenia np. wymianę lub odstapienie od umowy i zwrot
pieniędzy.
> Widzisz, dzwonilem do serwisanta gwarancyjnego i ten owszem przyjedzie,
> tylko ja sie zastanawiam po co mi ten shit skoro popsul sie po miesiacu
> uzywania okazjonalnie. Wymieni mi na nowy taki sam? Lepiej niech go sobie
> zabiora a ja juz tej firmie dziekuje.
Jako konsument Ty decydujesz czy dochodzisz roszczenia z tytułu
"niezgodności towaru z umową, czy też z tytułu gwarancji" , ale możesz w
danym momencie dochodzić tylko jednego roszczenia:
albo z tytułu "niezgodności towaru z umową" w stosunku do sprzedawcy
albo z tytułu "gwarancji" w stosunku do gwaranta (tu producent lub serwis
działający w imieniu producenta)
Jeżeli samemu ściągniesz serwis gwarancyjny to nie możesz w tym czasie
reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową.
Ponadto gwarant odpowiada w zakresie takim, jaki jest zawarty w karcie
gwarancyjnej i o ile sam nie zobligował się do usuwania wad w określonym
terminie to nie ma ograniczenia co do terminu w jakim wada musi zostać
usunięta. Może to być nawet rok czasu.
W przeciwieństwie do gwaranta, sprzedawca jest zobligowany do usunięcia wady
w okresie do 14 lub do 21 dni roboczych.
Tak więc zastanów się jak to reklamować.
Uważaj też na praktyki sprzedawców w stylu "niech pan zadzwoni do serwisu"
co jest typową próbą spychologii i spychania roszczenia do gwaranta. Jeżeli
chcesz aby to sprzedawca odpowiadał to on ma do Ciebie wysłać serwis.
> Sposob podlaczenia byl opisany a on i tak podlaczyl zle? Nie mam pojecia
> jak mozna zrobic cos takiego. Wczesniej napisalem ze jak sie umie czytac
> to w zasadzie nie problem. Moze nie umial czytac? :-)
Umieć to napewno umiał, w końcu goś był po studiach :)
Jednak zeżarła go rutyna i kurczowe trzymanie się generalnej zasady "jezeli
zawiodły już wszelkie metody i środki, przeczytaj instrukcję
montażu/obsługi" :D
Następne wpisy z tego wątku
- 29.11.09 21:11 Maniek4
- 29.11.09 21:19 Jacek \"Plumpi\
- 29.11.09 21:22 Maniek4
- 29.11.09 21:25 gasper
- 29.11.09 22:05 Jacek \"Plumpi\
- 30.11.09 08:33 marko1a
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zawór grzybkowy - jaki producent
- qqqq
- Tauron przysyła aneks
- Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- w Nowym Roku 2025r
- Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- Co tam u Was
- Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- Cicha noc...
- 9. Raport Totaliztyczny: Sprawa moich pomysłów na pracę doktorską które przekazałem PW, a które sprzedano do WB
- Problem z wilgotnością
- Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-08 9. Raport Totaliztyczny: Sprawa moich pomysłów na pracę doktorską które przekazałem PW, a które sprzedano do WB
- 2024-12-05 Problem z wilgotnością
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa