    From: Osadnik <o...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje?
    Date: Sun, 24 Jan 2010 10:32:37 +0100

    Marek Dyjor pisze:

    > tak pobierznie z tego co znalazłem to bi wychodzi ze ty masz DeltaT =
    > (60+50)/2-20= 35
    >
    > z czego mi wychodzi jakaś połowa mocy nominalnej czyli 56W x 14 = 784W
    >
    > zastrzegam sie że to jest tak na szybko policzone
    Niech nawet tak bedzie :)
    bo wszystkich żeberek jest 100 w całym budynku. daje to 11,3kW na 88m2
    czyli 128W na m2. Kocioł ustawiony na 14kW czyli 160kW na m2.

    ale dziś w nocy zrobiłem mały test. na każdym oknie spuściłem roletę, i
    na parapecie położyłem zrulowany ręcznik. dziś rano wstaje i oczom nie
    wierze - w przestrzeniach miedzy roleta w szyba mam dobre 1mm lodu.
    Oznacz to ze jeśli położenie zwykłego ręcznika spowodowało taka różnicę
    temperatur ze wilgoć w powietrzu (wcześniej okna nie roszały),
    skondensowała się na oknie i aż zamarzła. wnioski są oczywiste - mocno
    gówniane okna. i tam jest mnóstwo strat.
    widać to tez na temperaturze w pomieszczeniu - wzrosła o 1,5*C przy tych
    samych ustawieniach co w ciągu dnia gdzie ni diabła nie dało sie
    podnieść do 21*C. Teraz po tym jak ręczniki leża prawie 12h na
    parapetach i przy zasłoniętych roletach jest 21,5 i jest już dobrze.