  • Data: 2013-03-24 16:46:48
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-24 16:05, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    >>> 33 latach. Nastepna ok. 1894. Kolejna depresja to rok ok. 1940, mija 46

    > Ja sie na wykresach nie znam powiadasz? Cale szczescie mamy Ciebie to my juz
    > nie musimy.
    > Trend rosnacy jest, ale nie koniecznie potwierdza wplyw czlowieka co starasz
    > sie tu udowodnic. Analizy regresji jednak nie ucza.

    Uczą znacznie więcej niż fitowanie do prostej.

    Polecam ten obrazek
    http://berkeleyearth.org/pdf/decadal-with-forcing.pd

    > No skad, przejrzalem Twoje, ktorych moze sam nie analizujesz:
    > http://meteomodel.pl/BLOG/?p=4586
    > Najbardziej podoba mi sie ostatni.

    Widzę, że wciąż masz problemy z CZYTANIEM. To są wykresy dla EUROPY
    ŚRODKOWEJ. Mniej niż 1% całego globu. Podałem je jako przykład z
    dyskusji na ZUPEŁNIE INNY temat (jak się przekłada GLOBALNE ocieplenie
    na LOKALNE zmiany klimatyczne).

    Może coś tam słyszałeś o analizie regresji, ale jeszcze musisz zacząć
    czytać podpisy pod rysunkami.

    Tu masz dane dla całego globu

    http://berkeleyearth.org/results-summary/

    M.