  • 1. Data: 2013-03-19 09:31:35
    Temat: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie.

    U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.
    Klimat jak widac ociepla sie, ze hoho.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2013-03-19 09:42:00
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 19 Mar 2013 09:31:35 +0100 osobnik zwany Maniek4
    napisał:

    > Uszanowanie.
    >
    > U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.
    > Klimat jak widac ociepla sie, ze hoho.

    się nie znasz. Żeby było ocieplenie musi być najpierw eppoka lodowcowa ;)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-03-19 09:47:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 09:31:35 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.
    >
    > Klimat jak widac ociepla sie, ze hoho.

    U mnie(Pomorze) był tydzień wiosenny.
    Teraz znowu pruszy snieg i wieje
    Ale i tak mam wrażenie że zima łagodniejsza jak zeszłoroczna.
    Z tego co pamietam w zeszłym roku porzez chyba dwa czy trzy tygodnie lutego
    utrzymywały sie mrozy w granicach minus 20stC
    Tej zimy u mnie minus 20stC termometr nie wskazał
    Trudno mi porównać zużycie opału bo palę drewnem i w zeszłym roku miałem inne, w tym
    roku również inne więc porównanie byłoby bez sensu.
    W zeszłym roku więcej sniegu było bo ze dwa-trzy razy ściągałem pług na swoja droge w
    tym roku takiej konieczności nie było.

  • 4. Data: 2013-03-19 09:54:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.03.2013 09:31, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.
    >
    > U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.
    > Klimat jak widac ociepla sie, ze hoho.

    Średnie globalne ocieplenie może prowadzić do lokalnych anomalii na
    minus... chociaż zawsze może się okazać jak w tej książce:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fallen_Angels_(science_
    fiction_novel)

    (w skrócie: owszem, robiliśmy efekt cieplarniany... ale jak się
    ultraekolodzy dorwali do władzy i go zwalczyli, to się okazało że
    równoważył on nadchodzącą epokę lodowcową)

  • 5. Data: 2013-03-19 10:28:00
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

> [...]
    >utrzymywały sie mrozy w granicach minus 20stC
    >Tej zimy u mnie minus 20stC termometr nie wskazał

    To fakt, ale do polowy lutego nie bylo mrozu, w marcu tez juz nie.
    U mnie jak narazie zuzycie gazu porownywalne. Nie widze szczegolnie duze
    roznicy w zuzyciu gazu miedzy plus piec, a minus piec.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2013-03-19 10:32:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Uszanowanie.

    > U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.
    > Klimat jak widac ociepla sie, ze hoho.

    Nie znam średnich temperatur więc nie wiem, czy jest cieplej czy zimniej,
    ale na pewno jest inaczej.

    W zeszłym roku w okolicy Gliwic ziemia zamarzła dopiero 19 lutego. Za to jak
    już zamarzła to solidnie.
    W tym roku ziemia zamarzła powierzchniowo w grudniu, ale już w styczniu
    odmarzła, tak że można normalnie kopać.

    Ogólnie obie ostatnie zimy dosyć łaskawe dla budujących. Dwa lata wcześniej
    jak ziemia zamarzła na początku grudnia to puściła dopiero pod koniec marca.

    Jeśli chodzi o opady śniegu to ta zima też była bardzo łaskawa jak tylko coś
    spadło to w ciągu następnych dni się topiło - nie było problemów z
    utrzymującym się śniegiem. W poprzednich zimach często miałem problem że nie
    było gdzie odgarniać śniegu bo po bokach podjazdu już były spore górki z
    poprzednich dni, w tym sezonie tyko raz musiałem odśnieżać dzień po dniu.

    Rozmawiałem z klimatologiem i on twierdzi że to są cykle ok 4-5 letnie.
    Kilka zim bardziej śnieżnych i kilka mniej. Teraz podobno jest cykl łagodny.

    Ale dla kontrastu np. poprzednie lato było u nas bardzo deszczowe tak że
    poziom wód gruntowych podniósł się do -0,5 tam gdzie przez ostatnich 20 lat
    nigdy nie przekraczał -4. Ludzie mieli wodę w piwnicach pierwszy raz w
    życiu, a w okolicy nie było prowadzonych żadnych budów które mogłyby zmienić
    stosunki wodne.

    Za to w latach 80-tych pamiętam 30cm śniegu w maju gdy dzieci szły do
    pierwszej komunii. Pamiętam też zimę gdy od domu do furtki szło się w tunelu
    wyciętym w śniegu bo wszędzie go leżało 1,5-2m. Klimat się zmienia
    nieustannie w różnych aspektach. tak było jest i będzie niezależnie od
    działalności normalnych ludzi i ekooszołomów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-03-19 11:23:09
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.
    > Klimat jak widac ociepla sie, ze hoho.

    Ano tak, że brygada dekarska przyjechała (bo nie padało) i pojechała (bo
    zaczęło bez perspektyw na zmianę).

    Jest paskudnie zimno, wietrznie i generalnie nic się nie chce :(

    Irek.N.

  • 8. Data: 2013-03-19 11:55:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Uszanowanie.
    >
    > U mnie z malymi przerwami zima czwarty miesiac sobie w najlepsze trwa.
    > Klimat jak widac ociepla sie, ze hoho.

    W nocy z soboty na niedzielę było u mnie -20stC. Ale ja Maniek nie narzekam
    na obecność śniegu w marcu. W sobotę i niedzielę byłem na nartach. Białe
    szaleństwo od 9:00 do 17:00. Się wyjeździłem że ledwo co w poniedziałek
    chodziłem. Ale tak ma być.
    Niesamowita frajda po powrocie rozpalić w kominku i usiąść z dobrym
    łiskaczem.

    Marek

  • 9. Data: 2013-03-19 12:23:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > poniedziałek chodziłem. Ale tak ma być.
    > Niesamowita frajda po powrocie rozpalić w kominku i usiąść z dobrym

    To ja nie mam nic przeciwko temu - tylko, ze za dwa dni wiosna.
    Lat temu pare, kidy chodzilem na wagary jak wiekszosc pierwszego dnia to
    trawa delikatnie juz sie zielenila, a my bez kurtek na tej trawie. Prawde
    mowiac wolal bym juz takie klimaty zamiast regularnych dostaw sniegu i
    wiatru, ze leb urywa.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2013-03-19 12:40:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > trawa delikatnie juz sie zielenila, a my bez kurtek na tej trawie. Prawde
    > mowiac wolal bym juz takie klimaty zamiast regularnych dostaw sniegu i

    No... trudno. Od czasu do czasu to normalne że taka zima. Pamiętam przełom
    latach 70/80, jednego roku w czerwcu spadł śnieg, a pochody majowe to była
    zawsze loteria czy będzie lampa czy zimno z przymrozkiem porannym.

    Marek