    From: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i kuję nieocieplone szczyty
    Date: Mon, 18 May 2009 14:42:26 +0200
    <guelvs$hug$1@opal.futuro.pl> <guem4c$i3l$1@opal.futuro.pl>
    <guenbh$p0u$1@news.interia.pl> <gueqbu$p7d$1@opal.futuro.pl>
    <guf0hm$53r$1@news.interia.pl> <gugflq$tij$1@news.interia.pl>
    <guh4kb$826$1@inews.gazeta.pl> <guj380$4qu$1@news.interia.pl>
    <guj8hc$qmr$1@inews.gazeta.pl> <gujcpt$h5k$1@news.interia.pl>
    <gujh9i$583$1@inews.gazeta.pl> <gujin8$opc$1@news.interia.pl>
    <gujpli$d35$1@inews.gazeta.pl> <gujsu2$5pp$1@news.interia.pl>
    <gur0nt$jqb$1@inews.gazeta.pl> <gur46h$48k$1@news.interia.pl>
    <gur8bi$oif$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Boban" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:gur8bi$oif$1@inews.gazeta.pl...

    > 600,
    >
    > Wtedy też odmiana 400 była dostępna ale faktycznie nie byla promowana z
    > jakichś powodów. Dziwne to, bo oszczędności energii mówi się już od dawna.
    > Oni mieli taki wspaniały materiał ale go nie promowali - zaczęli dopiero
    > po
    > zmianie PB...

    Cena?
    Odmiana 600 jest tańsza. 10 lat temu ludzie mniej zwracali uwagę na koszty
    ogrzewania, a koszt docieplenia ściany 2W był wyższy niż obecnie więc
    opłacało się budować z Ytonga 600 i zaoszczędzić na etapie budowy, a drożej
    grzać. Teraz koszt ocieplenia jest niższy, a ogrzewania wyższy, więc jak
    ktoś ma mur 36,5cm z klasy 600 to się opłaca ocieplić.

    [ciach]

    > Jasne że jeden taki dom to nie przykład. Sęk w tym, że takich domów jest
    > całkiem sporo a to już świadczy źle nie tylko o inwestorach.

    - i o architektach którzy projektują tak by było tanio, a nie dobrze i
    zastępują elementy systemowe własnymi pomysłami
    - i o kierownikach budowy, którzy nie znają norm, ani nie potrafią lub nie
    chcą nic policzyć, ale na wszelki wypadek każą podłożyć cegły pod nadproża
    robiąc mostek termiczny

    Wniosek jest zawsze ten sam chcesz ścianę1W to rób wszystko zgodnie z
    systemem, a będzie dobrze, a to, że mało kto tak robi to inna sprawa.

    Tzw. "kultura" budowania w Polsce jest marna albo wręcz tragiczna. Czasem
    zajmuję się remontami i wykończeniówką i jeszcze nie spotkałem ani jednego
    domu bez poważnych błędów projektowych i budowlanych. IMO winęza to ponoszą
    architekci bez wyobraźni i budowlańcy bez doświadczenia. Jeśli większość
    architektów i kierowników budowy których spotkałem mieszka w blokach to skąd
    oni mają znać realia domku jednorodzinnego?

    Pozdrawiam
    Winetoo