  • Data: 2012-12-05 08:28:19
    Temat: Re: No i zima :-(
    Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:k9ln65$m5p$1@news.vectranet.pl...
    > Hejka. Chyba w tych okolicznościach zimowej przyrody wypada przypomnieć
    > o dokarmianiu skrzydlatej gawiedzi. Słoninka wywieszona? :-)
    > Pozdrawiam spolegliwie Ja...cki

    No właśnie, u mnie słonina wywieszona już jakiś czas.
    Ale te sikorki leniuchy rzadko z niej korzystają.
    Ale wystarczy, że nasypię słonecznika to jest stale zbiegowisko
    (zlotowisko??) aż zjedzą.
    Mogły by tak wymiatać chyba z pół kilograma dziennie.
    Chcę być dla nich dobry, ale nie "bankrutować".

    Macie inne pomysły na karmę? (siemię lniane - samo, jest
    bez zainteresowania, jak wymieszane ze smalcem to jedzą
    ale chyba tylko "przez pomyłkę")

    A drugie pytanie - czym ściągnąć inne ptaszki, jakim innym
    pożywieniem.
    Podsypywałem pszenicę, kaszę jęczmienną grubą, płatki
    owsiane, ćwiartki jabłek świeżych (nie mam innych owoców)
    ale praktycznie poza sikorkami nic się nie pojawia.
    Czasem zajrzał dzięcioł, czasem sójka ale nie wiem czym je
    zachęcić do częstszych wizyt.
    A wszystko to dzieje się przy wielkim krzaczorze cisu obsypanym
    owocami, którymi nikt się nie zainteresował, pobliskie krzaki
    z aronią nietknięte. Może u mnie tylko sikory żyją w okolicy??