    Date: Wed, 22 Dec 2021 20:42:15 +0100
    Subject: Re: Nowe przyłącze prądu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.12.2021 o 13:39, a a pisze:
> [...]
    zameldowałem .. na działce stał tylko blaszak wtedy :-)

    > ==Ponoć jednak da się zrobić, bo na umowie przyłączeniowej jest domek
    > letniskowy.
    > A sprzedawca prądu nie musi wiedzieć, że go fizycznie jeszcze nie ma,
    > jak się z tym nie wygada....
    >
    > wszelkie skladanie falszywych oswiadczeń, prędzej czy później prowadzi do sprawy
    karnej, bo nadzór budowlany monitoruje cały teren gminy i wszystko nagrywa na video,
    do archiwum.

    > I gdy ktoś oświadcza, że postawił domek letniskowy, a go nie postawił, to na
    dokumentacji archiwwalnej video w gminie, zostanie to udokumentowane, a gmina może
    dzialania podjąc nawet za kilka lat
    Cóż to za gmina, co jakąś dokumentacje video robi z obiektów budowlanych?

    > Znajomy przerobił samowolnie piętro domu i dac h i 5 lat nie było nic, a potem
    dostał decyzję o wyburzeniu samowoli.

    > A cała samowola została nagrana na viddeo przed kilku laty i spoczywała w archiwum
    gminy.
    Tyle, że gmina nie ma kompetencji w zakresie określania czy coś jest
    samowolą czy nie. I nie gmina podejmuje decyzje o rozbiórce.

    > Z tym przyłączem na plac budowy chodzi o to, że budowa ma kierownika, albo
    inwestora i on jakies prace wykonuje, na budowie bywa i w jakis sposób zabezpiecza
    przyłącze, przed dostępem osób trzecich.

    > Działka to często kawałek łąki, i gdyby były wykonywane przyłącza elektryczne na
    łąkach i stały latami bez nadzoru, to by wielu z sąsiedztwa kradło prąd albo
    przyjeżdżało z maszynami, pilami i korzystało z prądu za frrico, a potem zostawialo
    otwarta skrzynkę, narażając następnym na porażenie prądem.
    W moim rejonie skrzynki stoją wszędzie, gdzie klient sobie życzył. Przy
    łąkach, przy lasach i tak od wielu lat. Jedyne, gdzie dochodzi do
    nieznaczącej kradzieży prądu, to ze skrzynek nad jeziorami, bo
    kłusownicy ryby trzepią.