    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Date: Sat, 03 Jan 2015 19:04:01 +0100
    <m7rcbb$9ar$1@node1.news.atman.pl> <m832o7$td4$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <m83dpr$boe$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <e...@g...com>
    <m83ttl$21h$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m8478i$qar$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m849ib$8vl$2@node2.news.atman.pl> <m84cfg$c4k$1@node2.news.atman.pl>
    <m84de9$d6n$1@node2.news.atman.pl>
    <54a6f93c$0$2657$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <m88pn8$1jk$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2015-01-03 o 14:09, Maciek pisze:

    > Niestety to prawda, a przynajmniej taka jest (być może nie oficjalna,
    > ale propagowana) wykładnia dla dzieci i młodzieży. Owszem, są inne
    > religie, ale jedyna słuszna, dobra i gwarantująca zbawienie jest tylko
    > jedna.

    A wiesz dlaczego jest np. kosciol anglikanski? Swego czasu krol
    angielski poprosil papieza o uniewaznienie malzenstwa. Za jaki czas
    poprosil o kolejne. Papiez sie nie zgodzil i krol podziekowal papiezowi
    czyniac sie jedynym zwierzhnikiem kosciola. Chlop na zadupiu o zmianie
    kosciola dowiedzial sie za jakies kilkadziesiat lat i tak to mamy dzis
    chrzescijanski kosciol anglikanski powstaly z zachcianek krola. Miedzy
    innymi niesmiennosc zasad sprawia, ze uwazamy nasza wiare za najlepsza.

    > Niekoniecznie, ale łatwiej oczyścisz swoje sumienie: wyspowiadasz się,
    > odbędziesz nałożoną pokutę i nawet jak coś Cię będzie w środku jeszcze
    > gryzło, to przecież niewidzialny przyjaciel już Ci odpuścił.

    Pokuta moj drogi i mocne postanowienie poprawy. A to ma czynic nas
    lepszymi w przyszlosci. Inni przez oswajanie sie ze zlem dostosuja tez
    swoje sumienie do panujacej sytuacji. Przykladow nie brakuje. Zeby nie
    siegac daleko proponuje czerwonych khmerow. Katolik nigdy na to sobie
    nie pozwoli.

    Pozdro.. TK