  • 1. Data: 2014-12-27 14:22:40
    Temat: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: k...@g...com

    Leżę i bawię się z kotem. raczej on się bawi w drapanie mnie ale nie o to chodzi.
    Puka ktoś. Otwieram a tam kominiarz daje mi jakiś chujowy kalendarz i chce kasę, że
    niby tak ma być. To pewno jutro przyjdzie dozorca, hydraulik, piekarz i chuj wie kto
    jeszcze. I też będą chcieli kasę że niby szczęście przynoszą.

  • 2. Data: 2014-12-27 14:28:53
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-12-27 o 14:22, k...@g...com pisze:
> [...]
    jeszcze. I też będą chcieli kasę że niby szczęście przynoszą.

    Zwyczaj stary jak świat. Odkąd pamiętam kominiarze roznosili kalendarze
    za "co łaska".

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2014-12-27 14:42:35
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 27 grudnia 2014 14:29:01 UTC+1 użytkownik wolim napisał:
> [...]
    jeszcze. I też będą chcieli kasę że niby szczęście przynoszą.

    > Zwyczaj stary jak świat. Odkąd pamiętam kominiarze roznosili kalendarze

    Jak się zrobił kapitalizm to niech spierdalają. Kasy fiskalnej nie miał. Automatycy
    jakoś kalendarzy nie roznoszą. Może sobie wydrukuję kalendarze i zacznę roznosić.
    Niby dlaczego miałbym być gorszy od kominiarzy? Ostatnio byłem w teatrze. Jakoś stary
    jak świat zwyczaj dania szatniarzowi pieniążka zaniknął. Dałem z numerkiem złotówkę,
    chyba jako jedyny, to szatniarka bardzo się zdziwiła. Ciekawe czy kominiarze dają
    szatniarzom co łaska? Obstawiam że nie dają. Tym bardziej im się nic nie należy.

  • 4. Data: 2014-12-27 14:55:16
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-12-27 o 14:42, k...@g...com pisze:
> [...]
    szatniarzom co łaska? Obstawiam że nie dają. Tym bardziej im się nic nie należy.

    Ale powiedziałeś to samo kominiarzowi, czy tylko się tutaj żalisz?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2014-12-27 15:18:58
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 27 grudnia 2014 14:55:25 UTC+1 użytkownik wolim napisał:
> [...]
    nie należy.

    > Ale powiedziałeś to samo kominiarzowi, czy tylko się tutaj żalisz?

    Oczywiście że powiedziałem. Że wstydu nie mają. Obejrzałem zajebisty kalendarz
    wielkości karty do gry. Cena 2 złote na nim napisali. Że niby tyle kosztuje.

  • 6. Data: 2014-12-27 15:32:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 27 grudnia 2014 14:22:41 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    jeszcze. I też będą chcieli kasę że niby szczęście przynoszą.

    Jutro przyjdzie ksiadz na kolende i bedzie chcial za obrazeczek matki boskiej
    50 pln w kopercie :)) To dopiero zdzierstwo :D Kominiarz duzo nie chcial ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-12-27 15:38:27
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 27 grudnia 2014 15:32:50 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > 50 pln w kopercie :)) To dopiero zdzierstwo :D Kominiarz duzo nie chcial ;)

    Obydwaj tak samo żerują na innych. To było w stylu " kup pan cegłówkę za stówkę".
    Batman od dawna nie puka. Jakieś 30 lat temu grzecznie podziękowałem za płatne
    pośrednictwo w osiągnięciu życia wiecznego.

  • 8. Data: 2014-12-29 11:20:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jutro przyjdzie ksiadz na kolende i bedzie chcial za obrazeczek matki
    > boskiej
    > 50 pln w kopercie :))

    A kto Ci każe cokolwiek do koperty wkładać? Daj pustą albo z wycinkiem z
    Trybuny aby była grubsza :-)

    Jak do nas do domu w dzieciństwie moja Matula zapraszała księdza to każda
    próba wręczenia koperty kończyła się: "niech pani się nie wygłupia tylko coś
    lepiej dzieciom kupi". Ale może teraz inne zwyczaje i ksiądz zagląda do
    koperty i 50zł musi być?

    Chyba nigdy chyba nie zrozumiem niektórych katolików - sami zapraszają
    księdza a później płacz że "trzeba dać".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2014-12-29 11:34:33
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 grudnia 2014 11:20:21 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A kto Ci każe cokolwiek do koperty wkładać?

    Otóż to, nic nie trzeba. U nas ksiądz zbiera na budowe koscioła i dostaje więcej niz
    50 :) Ale w sąsiedniej parafii jest jakis dziwny, ludziska głosuja nogami i chodzą do
    innego. Widać dopust bozy i trzeba przeczekac kataklizm ;-)

> [...]
    > lepiej dzieciom kupi". Ale może teraz inne zwyczaje i ksiądz zagląda do

    u nas pytał czy na pewno chcemy dac :)

    > Chyba nigdy chyba nie zrozumiem niektórych katolików - sami zapraszają
    > księdza a później płacz że "trzeba dać".

    Wszystkie problemy katolików z kościołem sa tak naprawde kryzysem ich wiary.

    b.

  • 10. Data: 2014-12-29 12:01:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Otóż to, nic nie trzeba.

    Ja to wiem :-)
    Nabijam się po prostu z tego internetowego lamentu - ludzie uważają że ktoś
    (presja społeczna) ich "zmusza" do przyjmowania kolędy i zmusza do dawania
    koperty i robią to wbrew sobie. I zamiast pójśc do psychologa by ich nauczył
    silnej woli to się żalą w internecie.

> [...]
    > sąsiedniej parafii jest jakis dziwny, ludziska głosuja nogami i chodzą do
    > innego. Widać dopust bozy i trzeba przeczekac

    Mnie kiedyś pewien znajomy ksiądz (znałem go jeszcze długo zanim został
    księdzem) powiedział że jesteśmy dziwnym narodem bo do dentysty potrafimy
    jeździć kilka razy do roku 20km do swojego ulubionego, do fryzjera kilka km
    co miesiąc, a spowiednika bierzemy pierwszego z brzegu a później się
    skarżymy że nie taki jakiego chcieliśmy, a jak mawiał inny ksiądz ciężko
    oczekiwać że wszyscy księża będą idealni skoro nawet wśród 12 apostołów była
    "czarna owca".

    > u nas pytał czy na pewno chcemy dac :)

    - Czy jesteście pewni że chcecie dać?
    - Szczerze?
    - Tak szczerze.
    - Nie chcemy, wolelibyśmy pójść za to do kina, ale tak wypada więc niech
    ksiądz nie marudzi tylko bierze :-)))

    > Wszystkie problemy katolików z kościołem sa tak naprawde kryzysem ich
    > wiary.

    To oczywiste. Najbardziej to widać na przykładzie krzyży - niewierzącym one
    nie przeszkadzają (ot sobie coś wisi) natomiast dla wierzących którzy
    chwilowo zbłądzili są "wyrzutem sumienia" - i to oni najbardziej
    protestują - co z punktu widzenia psychologii jest oczywiste - bo to ich
    boli.

    Ale to nie dotyczy tylko katolików, ale wszystkich którzy się w swoim życiu
    pogubili i nie żyją w zgodzie z własnym sumieniem - a sumienie ma każdy
    niezależnie od tego jaką wiarę wyznaje nawet jeśli wierzy w to że Boga/bogów
    nie ma, albo jest agnostykiem i w ogóle nie wierzy tylko wie, że jest to
    nieweryfikowalne.

    Pozdrawiam
    Ergie