    From: "Panslavista" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: OD WCZORAJ...
    Date: Mon, 18 Oct 2010 12:48:55 +0200

    news:b0jb2gbov4zs.1n8ggzpmdqfoc.dlg@40tude.net...

    > Pisałam o tym.

    Antropomorfizacja.

    Ja wolę, aby ptaki weszły w okres zimowy nakarmione, a więc silne i
    zdrowe. Pewnie nie pamiętacie, ale ja pamiętam, że dawniej śpiewał każdy
    krzak, ptaków wróblowatych zatrzęsienie było, krukowatych też, masy wróbli
    na drogach i ulicach. W Gorlicach nad rzeką był przepiękny park, częściowo
    sztuczny, częściowo naturalny. Gdy byłem tam ostatni raz park milczał,
    dawniej rozśpiewany,
    góra parkowa rostała rozdrapana i poprzegradzana, a na dodatek droga
    przelotowa została poprowadzona blisko rzeki - a więc cały ruch TIRów
    zagłusza park, będący z drugiej strony rzeki.
    Czarnobyl spowodował wśród ptaków olbrzymie straty. Chemizacja
    środowiska także, wyrąbano wysokie drzewa niszcząc gniazda krukowatych.