eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOSB na podłodze - jedna warstwa grubsza, czy dwie cieńsze? › Re: OSB na pod?odze - jedna warstwa grubsza, czy dwie cie?sze?
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: OSB na pod?odze - jedna warstwa grubsza, czy dwie cie?sze?
    Date: Mon, 09 Jul 2012 21:43:58 +0200

    W dniu 2012-07-09 21:18, HANA pisze:
    > wez kup spano-durelis 22 mm
    > niesamowicie wytrzymala i nie smierdzi jak OSB
    > a jak trafisz pioro wpust to pod pacha zaniesiesz na n-te pietro (81x244)
    > ze tansza to juz nie wspomne

    Pracowałeś z tym materiałem? masz go gdzieś użytego już jakiś czas?
    Pytam bo ciekawi mnie, ale jestem nieufny ;)
    Widziałem to w castoramie, oglądałem -
    http://img1.cokupicstatic.pl/c_big10570639.jpg - to wygląda w składzie
    jak zwykła płyta meblowa MDF/melaminowana, tylko że bez zewnętrznej
    okleiny.
    Byłem tym nawet zainteresowany, ale ilość płyt na palecie, które miały
    poukruszane rogi (tak! ukruszone i sypiące się, nie złamane) nie
    wzbudził mojego zaufania. Prosty test - po lekkim uderzeniu młotkiem po
    prostu się ułamuje, wypada dziura (jak na środku) lub kruszy (jak na
    brzegu), bo to chyba tylko klejone drobne wióry?

    Płyta typowa OSB budzi moje większe zaufanie, bo widać w niej długie
    włókna-ścinki drewna poukładane na wszystkie strony - robią za zbrojenie
    płyty i dają jakąś wytrzymałość nawet gdy jest miejscowo mocniej obciążona?

    Ale to są tylko moje odczucia organoleptyczne, byćmoże jakieś
    profesjonalne badania/parametry typu wytrzymałość na nacisk punktowy itp
    okażą jednak wyższość tych wiórek ?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173