eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji? › Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 25 Jan 2016 08:33:28 -0800 (PST)
    <n82gbv$btt$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <n832dk$7mi$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <n83afh$7d8$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <n84qae$mr$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <1...@g...com>
    <4...@g...com>
    <n856i0$mo$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <9...@g...com>
    <c...@g...com>
    <0...@g...com>
    <3...@g...com>
    Subject: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 stycznia 2016 17:03:57 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ot wlasnie. Nie mam kasy to nie robie. 500+ to nie umowa na 18 lat tylko poki
    > co, na 4 :)

    to jest twoje założenie - i raczej mało realne. Jesli program ruszy to nie znajdzie
    sie odważny który to cofnie.

> [...]
    > dostaja w zasilkach i roznych zapomogach.
    >
    > 3. Normalne - czyli oboje z rodzicow pracuja i zarabiaja jakiestam godne
    > do przezycia pieniadze (nawet niech to bedzie 2 x 2k pln na reke).
    >
    > 4. Wszystko powyzej.
    >
    > I teraz tak.
    >
    > AD1. Te rodziny beda teraz robily dzieci na potege, zeby dostac wiecej kasy.
    > Kasa w wiekszosci pojdzie na wodke, a dzieci jak to pisal Maciek beda chodzily
    > co drugi dzien na zmiane w jednych butach do szkoly. Nic z takich dzieci
    > dobrego nie moze wyrosnac. Kolejna patologia zerujaca na zasilkach.

    mysle ze takie rodziny nie sa w stanie zaplanowc dzialania "robimy bo kasa". No ale
    kto wie.

    > AD2. To jest jedyny mozliwy target 500+, ktoremu moze faktycznie program moze
    > cos pomoc. Tyle, ze taka rodzina ledwo wiazac koniec z koncem wcale nie musi
    > sie zdecydowac na kolejne dziecko, zeby dostac wiecej kasy. Bo jest rozsadna
    > i wie ile kosztuje utrzymanie dzieciaka i te 500 pln moze by i pomoglo ale..
    > Nie ma za bardzo miejsca - bo zyja w kawalerce, ew. max na 2 pokojach. I juz
    > z trzecim dzieckiem bedzie im za ciasno. 500+ by pomoglo ale to za malo, zeby
    > zmienic mieszkanie na wieksze.

    ok

    > AD3. 500+ nic tu nie zmieni - normalna rodzina zwykle jeszcze przed
    > malzenstwem ma w glowie ulozony plan - gdzie beda mieszkac, ile beda mieli
    > dzieci etc.

    no ale plan operacyjny przy extra 1000 mozna juz zmodernizowac - tu na pewnto tez
    bedą pozytywne efekty

    > AD4. 500+ tym bardziej nie zmienia kompletnie nic, bo to i tak jakis niewielki
    > procent ich dochodow. Tutaj decydujace sa preferencje / checi rodzicow. Jak
    > lubia dzieci to se machna wiele. Jak nie lubia i chca rozwijac kariery - to
    > zadnego. 500+ nic nie daje.

    całkiem możliwe - 500+ tego nie zmieni. Ale tu bym mógł sie spodziewac raczej mody na
    dzietnosc, moze podszytej patriotyzmem. W koncu rodzin dosc zamoznych a
    wielodzietnych jest nawet sporo.

    > Trzeba nam ulg i zwolnien ale z podatkow, ktore wczesniej ktos WYPRACUJE.

    Troche ulg od podatków za platformy wprowadzili. Tyle ze jesli mało zarabiamy to mało
    mozna odliczyć i kolo sie zamyka.

    >Nie chcemy
    > rodzic malych patusow - rownie dobrze mozna tych dzikusow z afryki sprowadzic
    > i moga pelnic taka sama role (czyli pic, gwalcic, nie pracowac i brac zasilki).

    no to juz wole naszych patusów :)

    > Dlaczego nie zrobili takiej ulgi - nie trzebaby zatrudniac zadnych nowych
    > urzednikow - ot pracownik deklarowalby ile ma dzieci i pracodawca zamiast do
    > US / ZUS przelewalby te 500 pln per dziecko wiecej na konto pracownika.

    dla matki która nie pracuje bo matkuje? No i system musi byc prosty, zusy srusy
    przeliczenia, lata składkowe itp brednie.

    > dzieci). Obecnie system niestety motywuje w druga strone - zeby przejsc do
    > szarej strefy albo w ogole nie pracowac (bo wtedy 500 pln nalezy sie rowniez
    > na pierwsze dziecko). To jest chory system :)

    zgoda. Ale od lat wiadomo ze jest chory - i silnego na nie ma.

    człowieka z grona ludzi przyzwoitych?

    > Przeszkadza mi system, ktory promuje w ten sposob nierobstwo. Nierobstwo sie
    > w systemie socjalnym oplaca.

    Potraktuj to jak produkcje obywateli. Zresztą rozwazalem kiedy pomysł kontraktów
    panstwowych dla rodziców (matek) - ty nam dzieci, my ci kase+okolicznosci w postaci
    złobków itp. Moze jakas likwidacja zusu dla męza by łatwiej robote znalazł.

    Dajesz dzieciakowi czasem jakies drobne za
    > wykonanie jakiejs pracy?

    nie daje, w domu sie robi za darmo :-) Kasa jest z prezentów imieninowo/choinkowych.
    Albo gdy chce extra zarobić.

    b.