eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieObróbka belek drewnianych konstrukcji dachu na poddaszuRe: Obróbka belek drewnianych konstrukcji dachu na poddaszu
  • Data: 2009-03-06 20:06:41
    Temat: Re: Obróbka belek drewnianych konstrukcji dachu na poddaszu
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafał Walecki" <r...@a...pl> napisał
    Jako że szlifowanie i malowanie nie jest pracą wymagającą dużo precyzji i
    > umiejętności, mam pomysł aby zrobić to samemu.

    Ja moge powiedziec jak ja obrabialem swoje belki.
    Poniewaz belki przed ulozeniem nie byly strugane a tylko prosto z tartaku
    wiec je szlifowalem.
    Takie belki po tartaku nie da sie wyszlifowac szlifirka tasmowa, zbyt duze
    nierownosci.
    Wszystkie belki szlifowalem szlifierka katowa (125 mm) z papierem 60 lub 80.
    Po nabraniu pewnej wprawy idzie to szybko i rowno. Oczywiscie dla
    poczatkujacego to bedzie niewykonalne bo beda ci sie robic koliste wzery.
    Najlepiej wytrenuj sobie technologie na jakichs nie potrzebnych odpadach a
    nie na oryginalnych belkach.
    Jest jeszcze pytanie czy te belki obecnie sa jeszcze luzne czy tez juz
    obudowane jakas boazeria czy sufitem. Przy istniejacej zabudowie sprawa sie
    nieco komplikuje.
    Ja szlifowalem swoje belki jak jeszcze nie bylo na nich nic polozone. Jesli
    chodzi o pekniecia w belkach to jest sprawa naturalna i nie probuj tego
    przypadkiem szpachlowac.
    Jasli chodzi o malowanie takich belek to jest to sprawa bardzo sliska.
    Jak zauwazyles w roznych starych i zabytkowych wnetrzach belki nie pokrywane
    sa niczym i trzymaja sie przez stulecia. Jesli juz musisz zmienic ich kolor
    ze wzgledow kompozycji kolorystycznej to pokryj je tylo bejca i nic wiecej,
    bedziesz mial w miare naturalny wyglad belek. Generalnie rzecz biorac drewno
    jest piekne samo w sobie i nalezy jedynie uwazac aby przez swoja radosna
    tworczosc tego piekna nie zepsuc.

    --
    Tomasz