  • Data: 2010-10-25 21:35:19
    Temat: Re: Obsadzenie przy płocie
    Od: stclaus <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-25 08:33, skryba ogrodowy pisze:

    > Tfuje nie są naszą rodzimą rośliną.
    > Sugeruję cisy. Bardziej odporne na choroby niż tfuje, zdecydowanie mniej
    > się napracujesz przy ich przycinaniu, formowaniu i pielęgnacji.

    Cisy dobry pomysł ale co jak mi się odwidzi? Przecież chronione i wyciąć
    nie można...

    > Można też posadzić aronię. Będzie zielona zasłona od wiosny,
    > purpurowa jesienią i bardzo pożyteczne owoce.
    > Wyżej niż na 3 metry nie urosną.

    Przy chodniku aronia nie wygląda zbyt reprezentacyjnie. I za szeroka...

    > Zamiast myśleć o prawnych aspektach dotyczących nasadzeń
    > przy ogrodzeniu w granicy z sąsiadem raczej pomyśl o konsekwencjach
    > na przyszłość.
    > Jeśli to działka siedliskowa to pewnie skazany będziesz na zastane
    > sąsiedztwo przez wiele lat.

    Blednie założyłeś że pierwsze pytanie dotyczy drugiego i vice versa.
    Nasadzić chcę coś przy płocie przy ulicy i chodniku tak aby mi
    przechodnie byli uprzejmi nie zaglądać.
    Co zaś do drugiego pytania... to jakby to powiedzieć ... ja jestem po
    tej drugiej stronie. Do sąsiada jakoś argumenty nie trafiają i
    negocjacje nt. przycięcia _jego_ żywopłotu spełzły na niczym... Stad
    szukam zaczepienia prawnego bo z tym ciężej się dyskutuje... Abstrahując
    od tego iż ma prawie całą ścianę przeszkoloną - 5 bardzo szerokich okien
    balkonowych od podłogi do sufitu - łącznie może jest 1 metr wybudowanej
    ściany w formie słupków pomiędzy oknami/pomieszczeniami. Zdaje się iż
    sam pragnie się zasłonić, bo że tak powiem jego dom co dzień ukazuje
    swoje wnętrze.

    Pozdrawiam
    stclaus