    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie balkonu bez wylewki - prosba o porady.
    Date: Wed, 21 Sep 2011 09:26:09 +0200

    >Użytkownik "RudeBoy" napisał w wiadomości grup

    >A dwa przy pomocy folii w płynie i taś brzegowych wywiniętych na mur
    >wykonuje szczelne połączenie pionowej powierzchni ściany i balkonu.

    Tylko że to w żaden sposób nie chroni płytek(a konkretnie warstwy kleju
    trzymajacego płytki) przed wilgocią. Bo klej i płytki ciągle będą NAD
    izolacją.
    Więc ta izolacja jest bez sensu. Trzeba się zamiast takiej zbytecznej
    izolacji skupić na dokładnym zafugowaniu płytek i ew zabezpieczeniu fug
    przed preparatem wodoodpornym(na bazie silikonu np)

    >Jak chcesz szczelnie połączyć styrodur z pionową ścianą?

    Normalnie, Styrodur(czy zwykłe styro) dosunięty do styropianu na ścianie a
    nawet trochę podciąć styro na ścianie i wsunąć głębiej styrodur.

    U mnie zrobiłem tak, płyta balkonowa połączona ze stropem nad parterem, od
    spodu 12cm lub 15cm styro(nie pamiętam dokładnie) od czoła tak samo, od góry
    5cm styro(tyle ile na pietrze aby dorównać do poziomu podłogi) na to styro
    5cm betonu, na betonie przyklejone płytki. Skupiłem się bardzo na dokładnym
    klejeniu(cała powierzchnia pokryta klejem) i dokładnym zafugowaniu dobrą
    fugą(u mnie Mapei). I nic złego jak dotąd się nie dzieje.

    -- Pozdrawiam

    Kris