  • 1. Data: 2011-09-20 10:14:03
    Temat: Ocieplenie balkonu bez wylewki - prosba o porady.
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Jestem w trakcie prac zakonczeniowych cięzkich bojów z domem
    etap ocieplenie i w do konca tygodnia muszę podjąc decyzję jak ocieplić góre
    balkonu

    Fachowcy powiedzieli, zeby nie dawac styropianu od gory, ze nie trzeba:) od
    dolu wystarczy hehe
    to juz wole nie dawac plytek a dac styro bez wylewki.

    Jakie macie propozycje na ocieplenie balkonu bez wylewki?

    Maksymalnie co mi wejdzie, aby zachować spadek to 8-7cm,
    aby nie zakrywać odpływów z okien, jak mógł bym je zakryć to z 11cm można by
    wsadzić albo i 12cm ocieplenia ( a może wyciąć w plyie xps jakieś
    odprowadzenia dla odpływów wody z okien? I dać więcej ocieplenia?)

    Wylewka odpada, więc zastanawiam się nad jakimś innym rozwiązaniem.

    Jak to zrobić aby można było później wyłożyć kafelki?

    ktoś kiedyś opisywał jak to zrobił, nie mogę się doszukać niestety.

    Obecnie od spodu mam 12cm styropianu od czoła 10cm
    Od góry jest papa, której nie zrywałem
    na nią co dać?

    a możne coś takiego
    http://www.wedi.artbud.pl/WEDI-p39-1-3-default.html

    w pierwszej wersji był XPS, ale czym przykleić go do papy, aby nie pracował,
    i czym od góry zaciągnąć
    jaką siatkę użyć?

    dzięki za opinie
    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-09-20 10:55:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Maksymalnie co mi wejdzie, aby zachować spadek to 8-7cm,
    > aby nie zakrywać odpływów z okien, jak mógł bym je zakryć to z 11cm można by

    czemu nie, zakleic firmowe odprowadzenia, wywiercic obok okrągłe otworu, w to wkleić
    rurkę plastikową i wyprowadzic gdzies w bok

    b.

  • 3. Data: 2011-09-20 12:06:48
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]

    czemu nie, zakleic firmowe odprowadzenia, wywiercic obok okrągłe otworu, w
    to wkleić rurkę plastikową i wyprowadzic gdzies w bok

    Czyli opcja z wylewką i w niej rurki puścić?

    chciałbym pozostać bez wylewki tylko jak się do tego zabrać.
    pozdrawiam
    AT

  • 4. Data: 2011-09-20 12:22:13
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-09-20 14:06, Amir pisze:

> [...]
    >

    > Czyli opcja z wylewką i w niej rurki puścić?
    >
    > chciałbym pozostać bez wylewki tylko jak się do tego zabrać.

    No to w grę wchodzi styrodur. Bardzo dobrze przyklejony do płyty
    balkonowej. Styrodur porządny nie jakiś pseudo syf.
    Na styrodur bardzo mocna gruba siatka zatopiona w kleju.
    Na to jakaś cienka hydroizolacja. Skoro cienka to użyj folii w płynie.
    Na to płytki.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2011-09-20 12:35:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "RudeBoy" napisał w wiadomości grup

    >Na styrodur bardzo mocna gruba siatka zatopiona w kleju.
    >Na to jakaś cienka hydroizolacja. Skoro cienka to użyj folii w płynie.

    Co ma dać/przed czym chronić ta hydroizolacja w tym przypadku?

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 6. Data: 2011-09-20 13:09:01
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Na styrodur bardzo mocna gruba siatka zatopiona w kleju.
    > Na to jakaś cienka hydroizolacja. Skoro cienka to użyj folii w płynie.

    do foli w płynie bez problemu złapie klej do płytek, nie zaczną odpadać
    płytki?

    obecne jest papa, zrywać czy zostawić i na to Izolbet-em S (do XPS)
    przykleić płyty XPS? Czy lepiej zerwac Papę, wydaje mi się, ze lepiej
    zostawić, zawsze
    to jakas dodatkowa ochrona.

    pozdrawiam
    AT

  • 7. Data: 2011-09-20 14:54:48
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-09-20 14:35, Kris pisze:

    > Co ma dać/przed czym chronić ta hydroizolacja w tym przypadku?

    Przed wchłanianiem wilgoci przez klej to raz...
    A dwa przy pomocy folii w płynie i taś brzegowych wywiniętych na mur
    wykonuje szczelne połączenie pionowej powierzchni ściany i balkonu.
    Jak chcesz szczelnie połączyć styrodur z pionową ścianą?

  • 8. Data: 2011-09-20 14:55:56
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-09-20 15:09, Amir pisze:

    > do foli w płynie bez problemu złapie klej do płytek, nie zaczną odpadać
    > płytki?

    Oczywiście, że tak. Z tym, że folia musi być do tego przeznaczona. Czyli
    folia do stosowania na zew.

    absolutnie nie zrywać żadnej papy.

  • 9. Data: 2011-09-20 21:14:05
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "RudeBoy" napisał w wiadomości grup

    >Przed wchłanianiem wilgoci przez klej to raz...

    Przecież klej będzie NAD folią.

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 10. Data: 2011-09-21 07:26:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "RudeBoy" napisał w wiadomości grup

    >A dwa przy pomocy folii w płynie i taś brzegowych wywiniętych na mur
    >wykonuje szczelne połączenie pionowej powierzchni ściany i balkonu.

    Tylko że to w żaden sposób nie chroni płytek(a konkretnie warstwy kleju
    trzymajacego płytki) przed wilgocią. Bo klej i płytki ciągle będą NAD
    izolacją.
    Więc ta izolacja jest bez sensu. Trzeba się zamiast takiej zbytecznej
    izolacji skupić na dokładnym zafugowaniu płytek i ew zabezpieczeniu fug
    przed preparatem wodoodpornym(na bazie silikonu np)

    >Jak chcesz szczelnie połączyć styrodur z pionową ścianą?

    Normalnie, Styrodur(czy zwykłe styro) dosunięty do styropianu na ścianie a
    nawet trochę podciąć styro na ścianie i wsunąć głębiej styrodur.

    U mnie zrobiłem tak, płyta balkonowa połączona ze stropem nad parterem, od
    spodu 12cm lub 15cm styro(nie pamiętam dokładnie) od czoła tak samo, od góry
    5cm styro(tyle ile na pietrze aby dorównać do poziomu podłogi) na to styro
    5cm betonu, na betonie przyklejone płytki. Skupiłem się bardzo na dokładnym
    klejeniu(cała powierzchnia pokryta klejem) i dokładnym zafugowaniu dobrą
    fugą(u mnie Mapei). I nic złego jak dotąd się nie dzieje.

    -- Pozdrawiam

    Kris