    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie od wewnatrz. Doktorat punktu rosy.
    Date: Fri, 30 Oct 2009 10:30:23 +0100

    Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:hce55a$1jv$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Pozdrawiam wszystkich teoretyków punktu rosy.

    Temat ten wymyslilem zastanawiajac sie co zrobic na strychu, zeby nie bylo
    tak zimno jak na dworzu. Ocieplenie od wewnatrz nasuwa mi analogie sciany
    3W, gdzie styropian przeciez ociepla sciane okladzinowa od srodka i czemu
    takie rozwiazanie jest dobre, a np. wykonczony styropian gipsem od wewnatrz
    juz dobry nie jest. Pelno przeciez domow postawionych ze sciana na odwrot
    tj. cienki suporex od wewnatrz i gruby od zewnatrz, sam mam taki przyklad na
    osiedlu. Sasiadowi idioci postawili co dwie warstwy suporex gruby i cienki
    na przemian. Mostek miedzy warstwami murowany jak nic, ale pare lat sasiad
    siedzi w duzym domu i jakos tam mieszka nieswiadomie. Ja mu nic nie mowie,
    bo przeciez mial swojego inspektora. Wilgoci z zewnatrz w tych miejscach tez
    nie widze.
    To tak zastanawiajac sie wylacznie, bez przesadzania czego kolwiek.

    Pozdro..TK