  • 1. Data: 2009-03-26 23:38:45
    Temat: Ocieplenie od wewnatrz. Doktorat punktu rosy.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Witam.

    Jechalem sobie dzis z budowy samochodem i rozwazalem co zrobic ze sciana
    szczytowa na strychu. Zalozenia w czasie budowy byly takie, ze strych nie
    bedzie ogrzewany i ocieplona sciana szczytowa nie bedzie potrzebna, a jakby
    co to ocieple ja od wewnatrz. Jak to zwykle, dzis wolal bym zeby bylo
    inaczej. Sciana jest z maxa otynkowana z zewnatrz i nieocieplona. Pomyslalem
    sobie, ze skoro strych jest za pralnia, wiec logicznie jest to najlepsze
    miejsce do suszenia gaci po praniu. Sciane gdybym chcial ocieplic, to moge
    tylko od wewnatrz. No i w tym momencie przypomniala mi sie ostatnia grupowa
    dyskusja na ten temat, kiedy to AdamSz zjechal biednego Tornada za
    ocieplenie od wewnatrz wlasnie. W sumie az strach podejmowac dyskusje, w
    osteniej nie osmielilem sie odezwac, bo tematy jakies zywotne. :-) No ale...
    Zalozmy, ze ocieple sciane styropianem od wewnatrz. Suszenie gaci to wilgoc
    itd., wiec grzyb na scianie, muchomory i ogolna kicha. Podobno. Podobno jest
    na to kupe przykladow. Teoria w sumie logiczna, woda skrapla sie na zimnej
    scianie pod ociepleniem. No dobra, to ja dostawie do tego przed ociepleniem
    jeszcze jedna sciane stykajaca sie ze styropianem, tez z maxa. No i ...??
    Sciana zrobi sie typowa, trzywarstwowa, ktoz takiej nie widzial? Woda sie
    nie skropli?? To tylko rozwazania, nikt normalny tak nie bedzie robil, co o
    tym myslicie?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-03-27 00:29:52
    Temat: Re: Ocieplenie od wewnatrz. Doktorat punktu rosy.
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    > Witam.

    co o
    > tym myslicie?

    Jak po ociepleniu dasz na to coś co nie puszcza pary wodnej to nic się nie
    stanie i możesz ocieplać. Zrób akrylowy tynk strukturalny od wewnątrz.

  • 3. Data: 2009-03-27 06:28:26
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    > Pomyslalem sobie, ze skoro strych jest za pralnia, wiec logicznie jest to
    > najlepsze miejsce do suszenia gaci po praniu.

    To nie ocieplać w ogóle, za to zrobić kilka otworów wentylacyjnych, a nawet
    mechaniczną wentylację. Nie robić ogrzewania i izolacji, w lecie na takim
    strychu jest +50stopni, a zimą mimo tego iż gacie na początku zamarzną to
    suche zimowe powietrze wysuszy je szybko.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 4. Data: 2009-03-27 07:02:53
    Od: a...@g...com

    On 27 Mar, 00:38, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > itd., wiec grzyb na scianie, muchomory i ogolna kicha. Podobno. Podobno jest
    > na to kupe przykladow.

    http://www.rockwool.pl/sw61905.asp?usepf=true

    0.3.:
    "[...] Brak pustki i możliwości odparowania pary spowoduje
    zawilgocenie ściany i powstanie grzybów i pleśni wewnątrz pomieszczeń
    jest to zjawisko występujące nagminnie, ponieważ przy wykonawstwie
    izolacji od wewnątrz zaniedbuje się konieczność wentylacji ściany.
    [...]
    0.2 | Ocieplenie od wewnątrz zimnych ścian może doprowadzić do
    zawilgocenia ścian już nawet po jednym sezonie grzewczym."

    Moze to Cie przekona - rockwool chyba sie zna na ociepleniach ? ;) Jak
    przeczytasz -> jedyna opcja to wentylowanie tego ocieplenia (jak w
    scianie 3W), tylko ze to zmniejsza skutecznosc ocieplenia.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-03-27 07:46:56
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

> [...]
    > takim strychu jest +50stopni, a zimą mimo tego iż gacie na początku
    > zamarzną to suche zimowe powietrze wysuszy je szybko.

    Jest dokłądnie tak jak piszesz. My tak mamy.
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 6. Data: 2009-03-27 08:14:31
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Ale niżej ściana będzie ocieplona ?
    Jeżeli tak to zastanów się teraz jak uszczelnić miejsce pomiędzy ścianą
    szczytową, a warstwą styropianu poniżej ściany szczytowej.
    Zastanów się też jak to będzie wyglądało.

    Co do ocieplenia - jeżeli strych nie będzie ogrzewany, a do tego dość mocno
    wentylowany to jakiekolwiek ocieplenie nie ma znaczenia, ponieważ jeżeli po
    obydwu stronach ściany jest taka sama temperatura oraz taka sama wilgotność
    to nie tworzy się punkt rosy.
    W tym przypadku ocieplenie ma tylko wyłącznie walory estetyczne (brak
    uskoków ściany) oraz praktyczne (zabezpieczenie przed wnikaniem ściekającej
    wody po ścianie szczytowej pomiędzy styropian, a ścianę).
    Weź pod uwagę, że kiedyś na skutek wypłukiwania, woda może sobie utorować
    drogę pod styropian, a wtedy zamokną Ci ściany i wylezie grzyb, bo ciężko
    będzie się pozbyć zgromadzonej wody pod styropianem.

  • 7. Data: 2009-03-27 08:34:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    a...@g...com writes:

    > "[...] Brak pustki i możliwości odparowania pary spowoduje

    "odparowania pary" 8-)

    MJ

  • 8. Data: 2009-03-27 08:47:26
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    > nie skropli?? To tylko rozwazania, nikt normalny tak nie bedzie robil, co

    Po pierwsze aby wykropliła się rosa to musi być odpowiednio dużo pary
    wodnej. Jeśli ocieplisz ścianę od środka i na to dasz izolazję z folii
    paroszczelnej (nie paroprzepuszczalnej) to wilgoć nie będzie miałą sięjak
    dostać do zimnej ściany i sięnie skropli.

    Robi siętak standardowo w budownictwie szkieletowym gdzie patrząc od środka
    jest płyta g-k wełna i ściana osłonowa. Czyli de facto jest to mur ocieplony
    od środka :-)

    Mieszkałem dwadzieścia kilka lat w takim domu i nie było żadnych problemów.
    Należy jednak pamiętać aby folia paroszczelna była _szczelna_. no i zapenić
    jakąś wentylację bo skoro przez ściany nic nie będzie uciekać to cała wilgoć
    z prania musi zostać odprowadzona w inny sposób.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 9. Data: 2009-03-27 08:58:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]

    >przeczytasz -> jedyna opcja to wentylowanie tego ocieplenia (jak w
    >scianie 3W), tylko ze to zmniejsza skutecznosc ocieplenia.

    Nie chodzi o przekonanie, bo jak napisalem wszystko jest logiczne.
    Zastanawiam sie tylko czym rozni sie sciana 3W ze styropianem bez szczeliny
    wentylacyjnej, bo tak sie to robi, od sciany 2W z ociepleniem od wewnatrz.
    Roznica obu przypadkow jest wylacznie taka, ze przy sciane 3W dochodzi
    warstwa muru od wewnatrz calkowicie przepuszczalnego dla pary wodnej, w
    kazdym razie bardziej jak np. folia. Kondensacja za styropianem na
    zewnetrznej scianie tak samo moze zachodzic jak w porownywalnym przypadku
    sciany ocieplonej od wewnatrz. Nie zamierzam nikogo do niczego przekonywac,
    bo nie o to chodzi. Probuje zrozumiec mechanizm rozniacy te sciany na
    korzysc 3W, moze ktos swiatly mi to wytlumaczy. To co napisales dotyczy
    scian ocieplonych welna. Tam stosowanie szczeliny wentylacyjnej jest
    koniecznoscia. Ocieplajac styropianem szczeliny sie nie stosuje.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-03-27 09:06:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > szczytową, a warstwą styropianu poniżej ściany szczytowej.
    > Zastanów się też jak to będzie wyglądało.

    Nizej, tj. na wiencu pierwsza warstwa wymurowana jest z Porothermu 44, wiec
    jest ciepla. Teoretycznie doklejenie styropianu od wewnatrz ociepli sciane
    bez ryzyka, ze przy stropie cos sie bedzie dzialo. Zreszta nie o to glownie
    chodzi. Zastanawiam sie dla czego na scianie ocieplonej od wewnatrz
    styropianem bedzie wilgoc i same nieprzyjemne rzeczy, a na scianie 3W
    ocieplonej rowniez styropianem bez szczeliny wentylacyjnej juz nie. Ot takie
    przemyslenia.

> [...]
    > drogę pod styropian, a wtedy zamokną Ci ściany i wylezie grzyb, bo ciężko
    > będzie się pozbyć zgromadzonej wody pod styropianem.

    To jest prawda. Pomyslalem, ze ocieplenie nawet nieogrzewanego strychu ma
    jakis sens, bo co ocieplone pomieszczenie to nie to samo co nieocieplone.

    Pozdro.. TK