    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie poddasza
    Date: Tue, 15 May 2012 21:16:34 +0200

    Dnia 15-05-2012 o 12:01:31 Szymon Więcek <s...@g...pl>
    napisał(a):

    > Jaka membrane polecisz??
    NAJDROŻSZĄ :) im droższa tym lepsza, musi być wysokoprzepuszczalna,
    ja kupiłem w casto najdroższą jaką mieli.

    > czy ta membrana ma isc na poziomie krokwi??
    No nie, normalnie się ją daje na krokwie od góry a potem idą łaty i
    kontrłaty,
    ale u ciebie się tak nie da, trzeba ją zszywaczem przybić z boku krokwi
    tak 3cm
    od blachy, albo łatami drewnianymi i wkrętami te łąty przykręcić do krokwi

    ============================ <- blacha dachu
    | |------------------| | <- membrana
    | | | |
    ^ krokwie ^
    Cała sztuka polega aby od dołu przymocować membranę pomiędzy krokwiami tak
    aby zachować
    te 3cm od blachy, membrana powinna być lekko napięta tak aby dosunięcie do
    niej
    wełny nie spowodowało zamknięcia szczeliny do blachy.
    Membranę zakładaj pasami od góry w dół, kolejny pas zakładaj na poprzedni,
    woda wtedy będzie spływać po membranie na dół nie mocząc wełny.

    > Co wtedy z krokwiami - beda one miedzy blacha a ta membrana. Czy nim ich
    > nie
    > bedzie niszczylo??
    Nie, krokiew wyschnie poza tym tak łatwo nie ciągnie wody jak wełna.

    --
    Pozdr
    JanuszK