  • 1. Data: 2012-05-15 08:56:33
    Temat: Ocieplenie poddasza
    Od: "Szymon Więcek" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Problem nastepujacy:
    Dach z blachy, krokwie co 1m. Dziadek zrobil tak ze na krowkie przybil deski
    pozniej styropian i plyty.
    Pytanie:
    Musiałem to wszystko rozebrać i teraz chciałbym docieplic wełną mineralna.
    Jak zrobić paroizolacje?
    Czy między krokwie dać wełnę dociskając ją do blachy czy zrobić jakąś
    przestrzeń powietrzną ?
    Proszę o pomoc

  • 2. Data: 2012-05-15 11:21:58
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-05-2012 o 08:56:33 Szymon Więcek <s...@n...gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > mineralna.
    > Jak zrobić paroizolacje?
    > Czy między krokwie dać wełnę dociskając ją do blachy czy zrobić jakąś
    Musi być przestrzeń, ja bym zszywkami przymocował membranę, ona zabezpieczy
    przed skraplającą się wodą na blasze wełnę. Jak kupisz dobrą
    wysokoprzepuszczalną
    to do niej możesz wełnę docisnąć, ale nadal musi być szpara od blachy.
    Wełnę od spodu osznurować aby nie spadła, przykręcić ruszt pod płyty GK,
    na profile
    nakleić taśmę dwustroną i na to żółtą folię paroszczelną, z zakładem i
    sklejoną
    razem, potem do profili przykręcasz płyty GK.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2012-05-15 12:01:31
    Od: "Szymon Więcek" <s...@g...pl>

    Jaka membrane polecisz??
    czy ta membrana ma isc na poziomie krokwi??
    Co wtedy z krokwiami - beda one miedzy blacha a ta membrana. Czy nim ich nie
    bedzie niszczylo??

  • 4. Data: 2012-05-15 21:16:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-05-2012 o 12:01:31 Szymon Więcek <s...@g...pl>
    napisał(a):

    > Jaka membrane polecisz??
    NAJDROŻSZĄ :) im droższa tym lepsza, musi być wysokoprzepuszczalna,
    ja kupiłem w casto najdroższą jaką mieli.

    > czy ta membrana ma isc na poziomie krokwi??
    No nie, normalnie się ją daje na krokwie od góry a potem idą łaty i
    kontrłaty,
    ale u ciebie się tak nie da, trzeba ją zszywaczem przybić z boku krokwi
    tak 3cm
    od blachy, albo łatami drewnianymi i wkrętami te łąty przykręcić do krokwi

    ============================ <- blacha dachu
    | |------------------| | <- membrana
    | | | |
    ^ krokwie ^
    Cała sztuka polega aby od dołu przymocować membranę pomiędzy krokwiami tak
    aby zachować
    te 3cm od blachy, membrana powinna być lekko napięta tak aby dosunięcie do
    niej
    wełny nie spowodowało zamknięcia szczeliny do blachy.
    Membranę zakładaj pasami od góry w dół, kolejny pas zakładaj na poprzedni,
    woda wtedy będzie spływać po membranie na dół nie mocząc wełny.

    > Co wtedy z krokwiami - beda one miedzy blacha a ta membrana. Czy nim ich
    > nie
    > bedzie niszczylo??
    Nie, krokiew wyschnie poza tym tak łatwo nie ciągnie wody jak wełna.

    --
    Pozdr
    JanuszK