  • Data: 2010-01-07 08:20:24
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czyli w ogolnym bilansie masz na tym zysk 10-15%, co tak pi razy drzwi
    > przeklada sie na 250zl/rok. Zwrot inwestycji za 18lat... Za 18 lat to moze
    To wychodzi jeszcze gorzej. Ja mam skosy 30cm i sufit 35cm Toprock. Niestety
    jest dużo okien dachowych i wychodzi mi, że przy idealnym wykonaniu
    dociepleń w sumie straty przez okna są równe stratom przez wełnę.
    Pogrubienie wełny o 15cm dałoby procentowo jeszcze mniej niż piszesz. W
    obecnym układzie temperatura płyt w strefach dobrze wykonanych jest równa
    temperaturze ścianek działowych. Niestety przy i na ściance kolankowej jest
    wyrażnie gorzej. I wszystko to pomimo moich usilnych starań i walki z ekipą
    (raz nawet rozebrałem im całodzienną robotę przy ścance kolankowej). Wokół
    okien robiłem sam, ale ich zbyt wysokie zainstalowanie względem deskowania i
    zbyt wąska szczelina między deskami a ościeżnicą i ościeżnicą a krokwią w
    zasadzie uniemożliwia poprawne docieplenie. W zasadzie jedyna opcja to
    wklejanie czymś elastycznym XPSa albo piana PU.
    Reasumując: 45cm da mierzalny efekt, jeśli zrezygnujemy z okien dachowych i
    zrobimy wzorowe połączenie ze ścianką kolankową a także między warstwami i
    płytami wełny.

    Pozdrawiam
    Adam