  • Data: 2010-01-07 12:41:14
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hi4dta$sp1$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak się odsadzi stelaż od krokwii o 30cm to trudno będzie ułożyć wełnę
    > całymi pasami, bo będą przeszkadzały wieszaki, a docinanie kawałkami na
    > szerokość rozstawu krokwii jest bez sensu.
    > Dlatego też proponuję zamocować mocowania w formie kantówek do krokwii
    > prostopadle do nich, a po ułożeniu warstwy wełny dać dodatkowy element
    > wiszący w postaci profila, listwy czy też pręta, na który przeniesie się
    > siła ciążenia .

    Sorki ale to nie tak się robi. Już wczesniej napisałem prosty sposób ale
    można też się poświęcić i zrobić ciut lepiej, wejdzie tylko więcej profili
    CD o tyle ile mamy krokwi. Kantówki jakie proponujesz to same kłopoty. Są
    drogie mają spory niepotrzebny ciężar są drewnianie, wypaczają się i musisz
    je dać na tyle szerokie aby siły ciążenia ich nie rozrywały z czasem. Do
    tego dochodzi gorsza izolacyjność niż dobrej wełny.
    Jeśli już to wzdłuż każdej krokwi montuje się profil nośny CD z góry na dół
    na najdłuższych jakie sa w ofercie wieszakach krokwiowych w kształcie
    odwróconego U. Gdy brak długości z powodzeniem mozna je przedłużać. Od
    dokładności ustawienia tych profili w płaszczyźnie zależec będzie
    ostateczny wygląd płaszczyzny konstrukcji więc nalezy ustawiac je do
    rozciągniętego sznura u dołu oraz na górze a pomiędzy ustawiać do do łaty.
    Te profile od dołu powinny oprzeć się na ścianie kolankowej tak aby
    przenoszony cieżar z płyt GK nie ściągał konstrukcji w dół powodując
    pekniecia na łaczeniach. Następnie układamy pierwszą warstwę wełny między
    krokwie, kolejną w poprzek między uchwytami i trzecią znowy wzdłuż krokwi.
    Na końcu montujemy do wczesniej zamontowanych pionowych szyn nośnych CD
    poprzeczne szyny także CD ale do tu już jest bajka bo łączymy je banalnie
    specjalnymi zaciskami w kształcie kotwicy a aby nie zjeżdzały w dół z boku
    fiksujemy je wkrętamu samonawiercającymi z obu stron ustalając odstępy na 40
    lub 50cm. Ostateczna warstwa 5cm wełny miedzy profilami poziomymi.
    Oczywiście wszystkie pionowe i poprzeczne muszą byc wypełnione.
    Koszt sporo mniejszy a i robota lżejsza. Profil CD 4 metrowy to parę zł a
    taka kantówka dużo drożej wychodzi a i jeszcze pasowało by ją zaimpregnować.

    Marek