  • Data: 2011-10-28 02:41:22
    Temat: Re: Ocieplenie podłogi na gruncie
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    news:0d7384dc-e8bd-4dff-836b-ff4db64566c2@y36g2000yq
    m.googlegroups.com...

    >W sumie miałem to samo w identycznej sytuacji. Uznałem, że te wilgoć
    >zawarta w ścianach się tam na dole wykropliła.

    >Dalej mam wątpliwości co do sensowności układania folii między
    >chudziakiem a styro. Może lepiej, żeby ta wilgoć wsiąkała w beton a
    >ie w styropian?

    Zasymulowałem sobie rozkład warstw i temperatur w podłodze i doszedłem
    do wnosku, że uniknąłbym zjawiska skraplania na dolnej folii gdybym potrafił
    utrzymać wilgotność w pomieszczeniach w trakcie całego procesu układania
    styropianu i uszczelnianaia folią z dołu i z góry ponizej
    65% przy temp wewn. 20 st C przy załóżeniu temp gruntu 7 st C
    (są to raczej warunki normalne)

    Widocznie był to deszczowy dzień lub tynki jeszcze nie były
    doschnięte. Ale nie zawsze można dobrać sobie idealne warunki
    ze wzgledu na napięty harmonogram prac. Mam nadzieję, że
    nieporządane efekty są pomijalnie małe.
    Pozdrawiam
    JK