  • Data: 2009-03-17 20:59:15
    Temat: Re: Oczadzieli.... Piątek trzynastego.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gpomen$mjf$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Mechanizm pompowania kasy po mojemu wynika wprost z tego skad politycy
    > (decydenci) biora kase na to by byc tymi politykami (czytaj: wybory). Jak
    > sobie odpowiemy, bedziemy wiedziec skad ta hojnosc szczodra - naczynia
    > polaczone. Przezabawny jest ostatnio Obama, krzyczacy, ze "ciekaw jest jak
    > zarzad AIG wytlumaczy podatnikom tak wysokie premie" - klopot w tym, ze
    > przed podatnikami odpowiada Obama, nie zarzad AIG.

    Hehe, dobre. Zarzad przed podatnikami :-))
    Przeciez to SA, co podatnikom do tego?? Niech sie wlasciciele martwia i
    politycy wyplacajacy miliardy dolarow pomocy z nieswoich pieniedzy.

    Ale lepiej niech kryzys
    > idzie na koszt podatnika amerykanskiego, niz polskiego - szkoda, ze placa
    > niewinni.

    Swiete slowa. U nas chyba wiecej rozwagi, a moze nie ma z czego. :-)

    > Znacjonalizuja, ale potem sprzedadza - banki raczej niezadlugo beda w
    > rekach panstwa.

    Troche to chyba jednak potrwa. Komu to sprzedadza i za co, jak wszyscy tylko
    wyciagaja lapy. Gldman Sachs (o ile dobrze pisze) wszystkich wykupi i bedzie
    git. :-)

    > Ciekawe jest to, ze co jakis czas mamy kryzys, niby za kazdym razem z
    > innych powodow, ale tylko niby...

    No, takiego jeszcze chyba nie bylo, moze ten w 1929.
    Niektorym w USA zdawalo sie, ze biedny moze byc bogaty i kazdemu nalezy sie
    mieszkanie. Nawet jeden z bardziej prawicowych wielkich tego swiata co by
    nie mowic Alan Greenspan szef FED wspolodpowiedzialny za obecna sytuacje
    powiedzial ze sie pomylil myslac, ze kazdy moze miec wiecej w uproszczeniu
    oczywiscie. Banki to wykorzystaly podcinajac galaz na ktorej siedza. Mialy
    zreszta ku temu odpowiednie przepisy, no i stalo sie. Tak wyglada poczatek i
    w sumie nie ma sie do czego przyczepic, bo do tego momentu wszystko sie
    ladnie sklada. Ale co niektorzy ostrzegali, ze tak to panie sie nie da, no i
    masz. Kryzys w 29 roku byl wywolany czym innym. Doszlo do tego, ze firmy
    produkcyjne, swoj kapital obrotowy mnozyly na Wall Street. Jak walnelo, to i
    majatek polecial. No coz, co jakis czas swiat musi sie przewietrzyc. Jest w
    tym byc moze pewna cyklicznosc, mowi sie i o tym analizujac zjawiska dlugo
    terminowo, a moze po prostu co niektorym jest za dobrze.

    Pozdro.. TK