    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Oczadzieli.... Piątek trzynastego.
    Date: Wed, 18 Mar 2009 09:25:57 +0000 (UTC)

    W kiki napisal:
    > Ja finansistą nie jestem ale wydaje m,i się, że firma powinna przynosić zysk
    > z dywidendy, a nie z urojonej warości akcji, które nijak się mają do jej
    > prawdziwej wartości.

    Hm, wartosc akcji miala byc projekcja przyszlego dochodu z dywidendy,
    ale oderwala sie od podstaw i stala sie samoistna metoda tworzenia
    piramidy finansowej, jak zreszta wiekszosc z tzw. instrumentow
    pochodnych. Dolaczylo sie do tego falszowanie wycen ryzyka.
    Przy solidnie wycenionym ryzyku nikt by w te trefne papiery
    nie wchodzil. IMHO kluczowym elementem bedzie wprowadzenie
    nadzoru nad dzialaniem firm ratingowych, ktore ostatnio nie
    wyceniaja, ale kreuja rzeczywistosc falszowanymi wycenami.
    Ot, chocby slynne 'wpadki' JP Morgan, Unicredito itd.

    Czas na nowa ustawe antytrustowa zakazujaca JAKICHKOLWIEK
    polaczen decyzyjno-wlascicielskich pomiedzy bankami a firmami
    ratingowymi. Amerykanie maja pewne doswiadczenia w likwidowaniu
    takich patologii, wiec warto poobserowac ich, aby sie przekonac,
    czy Obama bedzie tylko marionetka biznesu, czy tez bedzie dysponowal
    pewna samodzielnoscia decyzyjna.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek