  • Data: 2010-10-06 07:20:46
    Temat: Re: Odbiór kominiarski
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i8d8l4$t64$1@node1.news.atman.pl...

    > Sprawdza głównie, czy masz kasę i stawia pieczątkę :-)

    Ja mam znajomego kominiarza i był on oczywiście u mnie na odbiór. Oczywiście
    kasę wziął bo jak by nie, ale wszedł na dach, pozaglądał w otwory lusterkiem
    od góry i od dółu i pochwalił że tak wyprawionych kanałów wentylacyjnych i
    ich wlotów to jeszcze nie widział n aco ja mu że słyszałem o róznych
    problemach z kominiarzami i poświęciłem sporo uwagi na wszystko co z tym
    związane. No i tak zaczęła się rozmowa. Powiedział mi że ludzie dzielą się
    na tych którym wydaje się że kominiarzom najlepiej nawet nie wchodzić na
    posesję, wziąć kasę i wystawić świstek i podziękować a drugim że przychodzi
    taki jeden po to aby nawydziwiać na budowie i robić na złość nie wystawiając
    świstka.
    Co do tych drugich to g. prawda, są tacy kominiarze, którzy mają trochę
    oleju w głowie i mają na sercu bezpieczeństwo klienta i własną
    odpowiedzialność za wystawiony papier, dlatego jeżeli się do czegoś taki
    przyczepia to znaczy że ma powód a nie po to aby wziąć więcej kasy a potem
    umoczyć dupę w razie nieszczęścia. Dowodem takiego bałwana imbecyla był
    kierbud u mojego kolegi. Jak byłem na koleżeńskiej "inspekcji" prac u kolegi
    to zauważyłem że komin jest większych rozmiarów niż wynika to z planu. Nie
    samo to było istotnym problemem ale fakt że płatew została umieszczona w
    kominie tak że spierała się na nim a dalsza wyższa część komina opierała się
    na nim. Może i nie było by problemu gdyby to był jakiś kanał wentylacyjny
    ale to był przewód dymowy z kominka. Zwróciłem, mu uwagę że na taki bubel to
    już chyba żaden najbardziej nawet przekupny kominiarz nie pozwoli i kazałem
    mu zgłosić ten fakt do kierbuda. A co kierbud? Kierbud wmawiał że płatew
    przechodząca przez komin nie jest problemem gdyż sam ma uprawnienia
    kominiarskie i to on się podpisuje. Trzeba być totalnym idiotą!
    Ostatecznie po przepychankach przerobiono płatew ale z wielkim obrażaniem
    się i kurwowaniu majstrów.

    Marek