  • Data: 2009-03-21 14:26:31
    Temat: Re: Odchylki od wymiarow z projektu
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:gpvnbu$ih8$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Czy używacie taśmy z gumy czy co?
    > Odchyłka 1 cm na 10m to nie mało (odnośnie samego pomiaru, a nie
    > murowania).
    > Przesunięcie ściany wg mnie 1-3cm jest bez znaczenia pow. 5 cm może juz
    > robić różnicę. 10cm jest niedopuszczalne to już fuszerka (czyli wypad z
    > budowy).
    > Przy np. poziomach 5 cm juz bym wywalił z budowy, tutaj 2 cm to max.
    >
    > --
    > Mariusz

    Co do poziomu się zgodzę. U mnie budowali na klej
    więc pierwszą warstwę (na zaprawę) musieli zrobić bardzo
    dokładnie i tu łatwo było mi wyłapać różnice - wystarczyło
    po skosie zerknąć na sciany, a widać było czy któryś naroznik odstaje.
    (a było ich u mnie z wykuszem 16). NAjwiększa różnica była przy garażu
    około 2cm.
    Co do długości to przy skomplikowanej bryle budynku uzyskanie
    dokładności 1cm na 10m jest bardzo trudne. Wystarczy minimalna
    pomyłka przy wyznaczaniu kąta prostego.
    Poza tym nie sądze aby powszechnie używane taśmy miernicze
    miały dokładność 1cm na 10m zwłaszcza w róznych warunkach atm.
    Nie sądzę aby kilka taśm mierniczych na odcinku 10m
    pokazało taki sam wymiar.

    Pzdr
    J23