  • Data: 2012-04-28 15:34:31
    Temat: Re: Odczyt temperatur na 1wire + przekazniki
    Od: "zapinio" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    No co ja poradzę, że się znowu z Jackare zgadzam.
    Jest to potrzebne jak psu piąta noga.

    A tak na marginesie.
    Przed 10 laty zrobiłem system pomiarowy na 1-wire.
    Własne oprogramowanie. Własny hardware.
    Powód był jak zawsze ten sam.
    Presja klientów na redukcję kosztów.
    Tanio, taniej, jeszcze taniej.
    Ze 200 instalacji po całej Polsce.

    1-wire to wyjątkowe g...
    Gdybym wiedział o nim tyle ile wiem dziś nigdy bym w to nie wszedł.
    A wiem dużo.
    Do zastosowań profesjonalnych nie nadaje się zupełnie.
    Nie jest to system różnicowy (jak RS485). Wrażliwość na zakłócenia.
    Działa...nie działa. W zależności od faz księżyca.
    Niska prędkość transmisji.Fatalne ustawienia interface, które (teoretycznie)
    mają zapewniać pracę na dłuższych liniach.
    Dłuższych tzn. do 300m.
    Nieco pomaga izolacja galwaniczna od PC, ale tylko nieco.
    Krótko mówiąc zawracanie głowy i tort z gówna.