    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 17 Sep 2016 08:14:30 -0700 (PDT)
    <57dd28d5$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <nrjcm6$d4u$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Odpływ w garażu
    From: Budyń <e...@e...wroclaw.pl>

    W dniu sobota, 17 września 2016 14:24:39 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Podsumowując jak zrozumiałem, to potrzebuje 4 osobnych instalacji? :-/
    >
    > a) p-przepięciowej
    > b) p-porażeniowej
    > c) odgromowej
    > d) uziemiającej
    >
    > Jak źle zrozumiałem to mnie popraw proszę. No i teraz zakładając
    > elegancie wykonanie tego co trzeba z instalacją elektryczną w domu, to
    > co do czego powinno być podłączone?
    >
    > a i b - do fundamentów
    > c - do uziomu otokowego
    > d - uziemienie skrzynki elektrycznej?
    >
    > Jeżeli a i b do fundamentu, a mowa jeszcze o pomiarze rezystancji to ta
> [...]

    do fundamentów nic nie podłączysz bo ten etap masz za sobą, nie zrobiłeś, to trudno.
    Zatem masz mieć (to inna wersja niz kikiego, ale on znów przesadza):

    -otok (ten co juz masz) dookoła budynku bednarką ocynkowaną (taki niby prostokąt
    dookola budynku)
    -w narożnikach tego otoku wbijasz szpilki pionowe, długosc szpilek w zależnosci od
    gruntu, ale powiedzmy ze 4m i spawasz do otoku
    -bednarka od otoku do zewnętrznej sciany budynku, mniej wiecej jak rury spustowe
    rynien schodzą, to bedzie punkt podłączenia zwodów instalacji odgromowej
    -bednarka od otoku do miejsca gdzie będzie rozdzielnica główna (to bedzie odpowiadac
    za ochrone przepięciową i przeciwporażeniową)

    całe to żelastwo w ziemi trzeba zmierzyc na okolicznosc rezystancji uziemienia i ma
    wyjść poniżej 10omów, im mniej tym lepiej.

    b.