  • Data: 2016-05-16 09:27:50
    Temat: Re: Odzysk deszczowki
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 16 maja 2016 08:52:06 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Sun, 15 May 2016 21:57:43 -0700 (PDT), Budyń

    > Śmiej się śmiej. Ja cały czas się zastanawiam, czy zamiast budowy domu, nie
    > wyjechać. Raptem wczoraj dyskutowałem o emigracji z koleżanką osiedloną od
    > paru lat w Norwegii. :P I nie chodzi o wodę, po prostu ciemnogród
    > polityczny i społeczny mnie coraz bardziej przeraża i męczy.

    co jest ciemnogrodem politycznym? co społecznym?

    bo zwykle łatke ciemnogrodu doczepiają konserwatystom w rozumieniu ze głupi,
    nienaukowi itd. Ale jak przychodzi do dyskusji to raczej ten jasnogród ma włączone
    ideolo kompletnie oderwane od naukowych faktów.

    az mnie zaciekawiles - co w tej polszcze jest takiego ze az wiać trzeba?

    Bo ewidentne pokrzywienie norwegów to widac z daleka i w miare normalny czlowiek
    musialby sie tam czuc mocno zniesmaczony:

    "Norwegia: rząd proponuje, aby 7-letnie dzieci mogły decydować o swojej płci i
    zmienić ją prawnie"

    Dla dzieci takie tresci: http://telewizjarepublika.pl/imgcache/860x400/c/uplo
    ads/news/1_88.jpg

    "Norweg zgwałcony przez imigranta: czuję się winny, że sprawcę czeka ponowna kara"

    Umówmy się, to nie jest normalny kraj :)

    a potem jeszcze to:
    Od Polaka w Norwegii oczekuje się, że będzie wyrabiał nadgodziny, w większości
    wypadków bez wynagrodzenia. Później musi swoich praw dochodzić przed sądem -
    przekonuje mojanorwegia.pl.Portal rozmawia z Sebastianem Garsteckim, adwokatem
    pomagającym imigrantom w Norwegii. Im słabiej znają język, tym bardziej niewolnicza
    jest ich praca. Zamiast pieniędzy za nadgodziny dostają darmowe, tygodniowe urlopy na
    wyjazd do Polski.

    b.