    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Date: Sat, 30 Mar 2013 11:48:14 +0100
    <kiq41r$8nt$1@mx1.internetia.pl> <kiq8ae$j8e$1@node1.news.atman.pl>
    <5150b4bb$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <kisinj$mn2$1@node2.news.atman.pl>
    <5154a99c$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kj3c43$iv2$1@speranza.aioe.org>
    <2...@g...com>
    <kj69or$uc6$1@speranza.aioe.org>
    <0...@g...com>

    >Dlatego pytam czy masz zawor 4d, bo jakbys mial to moglbys w kaloryfery
    >puszczac i 20stC, a na piecu trzymac i 80stC. Jak widac ten zawor 4d u
    >Ciebie nie spelnia zadnej funkcji. >Reklamuj u fachowca ;)

    Mam też podłogówkę i zaworem cztetrodrożnym steruje siłownik. Mam instalcję
    mieszaną a nie tylko same grzejniki.

    Taka jaka jest temepratura na piecu taka jest na grzejnikach , na podłogówce
    jest inna taka jak ustali sterownik.
    Instalacja wykonana jest prawidłowo.

    Mogę i dać na piecu 80 stopni i nic to nie zmieni , bo są głowice na
    grzejnikach i nie pozwolą na przekroczenie zadanej temp.

    Chodzi mi o piec. Czym wyższa temperatura na piecu tym większe straty ciepła
    , bo piec grzeje też kotłownie a bez sensu robić saunę. Czym wyższa
    temepratura w obiegu to też wyższe straty , dla tego nie mam na piecu 60-80
    stopni bo to bez sensu.
    Jednakże są pewne granice ...

    Ja nie narzekam. Wszystko działa idealnie.

    Bez sensu sie czepiasz ...

    Mówię jedynie że przy obecnych ociepleniach grzejniki mogą być naprawdę małe
    i dadzą radę i nie trzeba iść "gnać" to wysokich temperatur aby dały sobie
    radę .
    I to wszystko ...

    A Ty wyszukujesz jakieś dziwne problemy ...