  • Data: 2013-04-10 14:53:36
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > wahania.
    > Kiedy Ci napisałem, że te wahania będą małe, bo ta dodatkowa energia
    > spowoduje duże obniżenie mocy oddawanej przez podłogówkę to próbowałeś mi
    > wmówić, iż twierdzę, że nagle ta podłogówka ostygnie.
    > Świadczy to niezbicie, że po prostu nie rozumiałeś na czym polega
    > "samoregulacja" podłogówki.
    > Kiedy w końcu dotarło to do Ciebie, iż Twoje myślenie jest błędne, że jak
    > tylko energia jest zgromadzona w podłodze to musi ona grzać to teraz nie
    > umiejąc się przyznać do swojej wcześniejszej niewiedzy, próbujesz

    Już lepiej nie brnij. Każdy może sobie sprawdzić w archiwum co kto napisał.

    > Chłopie, zanim te promienie wejdą do domu to kocioł obniży temperaturę
    > wody w obiegu, bo zadziała czujnik pogodowy.

    ROTFL^2 a który to czujnik pogodowy reaguje na nasłonecznienie a nie na
    temperaturę?

    > Kiedy promienie wejdą do domu to zcznie się nieznacznie podwyższać
    > temperatura powietrza, powodując znaczne obniżenie mocy podłogówki.
    > Promienie, które padną na określoną część podłogówki, spowodują, że ta
    > część podłogi natychmiast przestanie oddawać do otoczenia ciepło
    > zgromadzone w tym fragmencie podłogi.

    Oj znowu gorzej. Już było dobrze pisałeś o zmniejszeniu a teraz znowu
    piszesz o "natychmiastowym przestaniu oddawania ciepła".

    [ciach powtarzane bzdury]

    > Ale nasłonecznieniu towarzyszy wzrost temperatury zewnętrznej, na co
    > bardzo szybko zareaguje pogodówka.

    Znowu generalizujesz. Nasłonecznieniu _może_ towarzyszyć wzrost temperatury
    zewnętrznej, ale nie musi - wystarczy że akurat będzie wietrznie.

    [ciach powtarzane bzdury]

    > Piszesz głupoty.
    > Zobacz sobie jakie naprawdę są wahania temperatury powietrza.
    > Dla przykładu w nocy masz -20 stopni, a rano, kiedy zaczyna tylko świecić
    > słońce nawet przez zachmurzone niebo, temperatura powietrza wzrasta do -10
    > czy nawet -5 stopni.
    > Obecnie w nocy mamy -2 do -5 stopni, a w dzień temperatura skacze nawet do
    > +10 stopni, a jak niebo jest bezchmurne to jeszcze więcej.
    > To są skoki temperatury spowodowane nasłonecznieniem.
    > Jak masz wątpliwości to kup sobie termometr zaokienny lub stację meteo i
    > sam się przekonaj.

    O czym Ty znowu piszesz? Nie dyskutujemy teraz o wahaniach dzień/noc tylko o
    sytuacji gdy w ciągu dnia zza chmur wyjdzie słońce.

    Pozdrawiam
    Ergie