  • Data: 2013-07-31 08:50:04
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 30 Jul 2013 23:07:55 +0200, /// Kaszpir ///

    > U mnie nie widac nikogo kto ma pompę ciepła , nawet w bardziej
    > luksusowych dzielnicach i miejscach. Jak już to gaz ...

    Ale nie wszędzie jest gaz i niestety nie jest też tani. Mam od 3 lat gaz
    pod domem podciągnięty (niestety przebudowa i dostosowanie piwnicy do
    wymogów pieca gazowego to znowu kosmiczne koszty, nie wspominając że
    budynek jest stosunkowo słabo ocieplony i poszedłbym z torbami na paliwie),
    ale na nowej działce jest spodziewany około 2020.

    > Bez sensu. Dużo rzeczy nie przelicza się na pieniądze.

    Co się da, to się przelicza.

    > Kosi się trawę i też tego nie przelicza

    Porównanie trochę przestrzelone -- bo jaka jest inna zielona i żywa
    alternatywa dla trawy w ogródku aby wyglądało estetycznie i było równie
    łatwe w pielęgnacji? Poza tym w zimę nie trzeba dbać o ogródek. :P

    > A po co mam chłodzić w zimę ? Otworzę okno i będzie zimno :)

    Moje przejęzyczenie. Oczywiście chodziło o lato. :P

    > WM z rekuperatorem lub mam. W poprzednim roku zamontowałem sobie.

    Tylko że mieszanie systemów samo w sobie jest nieekonomiczne.
    Zupełnie nie rozumiem planów dokupienia pompy, skoro można
    było po prostu raz a dobrze.

    --
    Pozdor Myjk