  • 1. Data: 2013-07-25 10:38:27
    Temat: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Zastanawiam się wykorzystać do ogrzewania domu ten sposób. O ile znam
    koszty instalacji to mało wiem o praktycznej stronie tego rozwiązania.
    Czy jest porównywalne pod względem osiągów, wygody z tradycyjnym
    ogrzewaniem? Może ktoś z was kto ma to rozwiązanie podzieli się
    wrażeniami z użytkowania?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2013-07-25 10:33:32

  • 2. Data: 2013-07-25 12:27:51
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 10:38:27 UTC+2 użytkownik Heraklit napisał:
    > Zastanawiam się wykorzystać do ogrzewania domu ten sposób. O ile znam
    > koszty instalacji to mało wiem o praktycznej stronie tego rozwiązania.
    Jakie to wg. Ciebie koszty?

    > Czy jest porównywalne pod względem osiągów, wygody z tradycyjnym
    > ogrzewaniem? Może ktoś z was kto ma to rozwiązanie podzieli się
    > wrażeniami z użytkowania?
    Poszukaj postów Adama Sz. on ma używa i nawet online gdzies w sieci wykresy
    udostepnia. Grzeje coś koło 300metrów po podłogach licząc i ponizej 2tys za prad mu
    wychodzi.

  • 3. Data: 2013-07-25 21:28:48
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-25 10:38, Heraklit pisze:
> [...]
    > Czy jest porównywalne pod względem osiągów, wygody z tradycyjnym
    > ogrzewaniem? Może ktoś z was kto ma to rozwiązanie podzieli się

    Znajomy miał pompy ciepła przez 10 lat. Zafundował to sobie, jak jeszcze
    pracował i dobrze zarabiał. Przedostatniej zimy zaczęło coś szwankować i
    zdecydował się na przejście na węgiel. Emerytura okazała się za niska w
    stosunku do kosztów wymiany osprzętu (nie wiem ile to w PLN, bo się nie
    chwalił, ale twierdzi, że prawie tyle co budowa od nowa).
    Jacek

  • 4. Data: 2013-07-25 21:53:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-25 21:28, Jacek wrote:
> [...]
    > stosunku do kosztów wymiany osprzętu (nie wiem ile to w PLN, bo się nie
    > chwalił, ale twierdzi, że prawie tyle co budowa od nowa).

    A nie da się zrobic pompy ciepła DIY z ze starej klimy? Teoretycznie :) ?

  • 5. Data: 2013-07-25 22:04:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 21:53:50 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > A nie da się zrobic pompy ciepła DIY z ze starej klimy? Teoretycznie :) ?

    A ppo co jak gotowe urządzenia są już w naprawdę rosądnych cenach.
    Ktoś tu wyżej pisał ze koszt nowej pompy to porównywalny z kosztem budowy domu- to
    bzdura totalna.

  • 6. Data: 2013-07-25 22:20:38
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-25 22:04, Kris pisze:
    > A ppo co jak gotowe urządzenia są już w naprawdę rosądnych cenach.
    > Ktoś tu wyżej pisał ze koszt nowej pompy to porównywalny z kosztem budowy domu- to
    bzdura totalna.
    Gdzie czytałeś, że budowy DOMU??
    Pisałem, że wymiana osprzętu kosztuje tyle, co budowa (instalacji od nowa).
    Jacek

  • 7. Data: 2013-07-25 22:47:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-25 22:04, Kris wrote:
    > A ppo co jak gotowe urządzenia są już w naprawdę rosądnych cenach.

    Bo można (a mozna?). Tak hobbystycznie.

  • 8. Data: 2013-07-25 23:04:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 22:20:38 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Pisałem, że wymiana osprzętu kosztuje tyle, co budowa (instalacji od nowa).
    "Instalacji" teraz dodałeś. A co tam za instalacja- zakopane kilkaset metrów
    pratycznie niezniszczalnej rury PE zakpanej pod trawnikiem;)

  • 9. Data: 2013-07-25 23:07:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 22:47:56 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Bo można (a mozna?). Tak hobbystycznie.
    Można. PC to sprezarka+wymiennik+sterowanie. W sumie proste urządzenie i w sumie masz
    rację- w gotowcach pewnie płaci sie za marketing

  • 10. Data: 2013-07-25 23:23:58
    Od: k...@g...com

    > Bo można (a mozna?). Tak hobbystycznie.

    Można, zrobiłem hobbystycznie i wykorzystuję profesjonalnie. Przed chwilą się
    wykąpałem i teraz odzyskuje ciepło z wody do podgrzania innej w zbiorniku buforowym.
    Zimą bierze powietrze ze strychu i wentylacji i grzeje połowę mieszkania. Nie wyrabia
    się jak jest poniżej -10. Sprężarka 900W.