  • Data: 2010-09-24 14:04:19
    Temat: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 24 Sep 2010 14:57:57 +0200, nuclear2001 napisał(a):

    > małe przekroje rur istniejących itp). Wyjdzie tam duży pokój (nazwałbym go
    > dzienny) 25m, do tego sypialnia z łazienką ok 18m. Planowałbym dać w tym
    > duzym pokoju kominek z płaszczem wodnym i do niego podpiąc 2 grzejniki - w
    > sypialni i łazience. odplagłości nieduże, łazienka po drugiej stronie komina
    > pokój jakies 3m dalej. Najchetniej widziałbym coś wolnostojącego, a cały
    > osprzęt (naczynie wzbiorcze itp) w łazience. No i tutaj pytania:

    Ja bym olał płaszcz. Mam poddasze 120m^2, z sypialnią i łazienką i to
    wszystko ogrzewa mała, wolnostojąca koza -
    http://trzypion.pl/Demo/Keszyca2/_DSC6453_filtered.h
    tml
    I w zupełności wystarcza - jedynie musze pamiętać o niezamykaniu drzwi do
    łazienki ;) Kluczem do sukcesu jest fakt, że dolot powietrza jest
    wyprowadzony pod kozą, a wyloty w skrajnych punktach mieszkania - w tym w
    łazience i sypialni.

    Do łazienki co najwyżej daj grzejnik z grzałką elektryczną.

    > -jakiej mocy potrzebny by był kominek? zakładam dobrze ocieplone
    > pomieszczenia, np 25-30cm wełny (dobrze położonej)

    6kW będzie nadto. U mnie piecyk ma 12,5 kW i wystarcza z powodzeniem - na
    zewnątrz -15, w środku -5, po dwóch godzinach mam +25 :D

    > -czy jest możliwe podłączenie tego kominka do istniejącego przewodu dymowego
    > (piec kaflowy w piwnicy, sporadycznie opalany drewnem) czy tez konieczne by
    > było postawienie nowego komina? komin murowany z cegły. To samo pytanie dot
    > wentylacji - mogę się podpiąc do wentylacji kuchennej? (kuchnia elektryczna,
    > najwyżej będzie smacznie pachniało na górze)

    Formalnie musi być osobny komin. Realnie - lepiej osobny. Przy czym
    wewnątrz pomieszczenia nieizolowany, będzie dodatkowo dogrzewał. Wentylację
    to już opisałem wcześniej.

    > -czy wysokośc tego komina (5 m od przewidywanego poziomu paleniska)
    > wystarczy?

    Wystarczy. Mam tyle samo, ciągnie jak szalony.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356