  • Data: 2014-11-09 11:45:07
    Temat: Re: Okapy
    Od: slavo65 <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 10:20:53 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Sat, 8 Nov 2014 19:47:03 +0100, Maciek

    > Dlatego zaczęto ostatnio wykorzystywać inne konstrukcje okapu aby nie robić
    > przeciągu a zwiększyć skuteczność.

    > Wartości są śmieszne i niewarte nawet rozpatrywania. Smażenie ryby trwa nie
    > dłużej jak 15 minut, gotowanie rosołu (a zapach gotowanego mięsa,
    > szczególnie w pierwszej fazie, przyprawia mnie o mdłości) też zabiera nie
    > wiecej jak godzinę (szczególnie w szybkowarze). Ogólnie przygotowanie
    > potraw nie zajmuje więcej czasu jak 2h dziennie.

    Zakładając powierzchnię mieszkania 60 m2 x wysokosc 2,5 m daje to 150 m3, czyli mając
    okap o chyba najmniejszej dostępnej na rynku wydajności 400 m3/h osiągamy w ciągu
    tych dwóch godzin gotowania pięciokrotną, całkowitą wymianę powietrza w mieszkaniu.
    Chce się komuś obliczyć jaki jest koszt nagrzania 150 m3 powietrza do temperatury np.
    20 stopni?