  • Data: 2009-01-05 16:30:39
    Temat: Re: Okna drewniane - ktorzy producenci
    Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    QbaB <Q...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > (ale wtedy podobno pracownik kt=F3ry to zwykle robi by=B3na urlopie). Co
    > do reszty walor=F3w to na razie nie znane. W ka=BFdym razie nadal si=EA
    > otwieraja i zamykaj=B1. Nie by=B3o problem=F3w z reklamacjami i usni=EAciem
    > drobnych niedoci=B1gni=EA=E6. W cenie ma jeszcze ostateczn=B1 regulacje
    oki=
    > en
    > przed zamieszkaniem (no ale producent znajduje si=EA jakie=B6 4-5 km od
    > mojego domu).
    > Poza tym chyba wpad=B3em w pu=B3apke meranti o kt=F3rej mowa wy=BFej.
    Choci=
    > a=BF
    > mo=BFe to nie pu=B3apka skoro cena meranti i sosny by=B3a ta sama. Chyba =
    > =BFe
    > meranti jest gorsze od sosny. D=EAbowe to dop=B3ata chyba ok 30-50%.
    > M=F3j wykonawca to MIKINKA http://www.mikinka.pl/index.html

    Solidne wykonanie okien prezentowała f-ma Batimex z P-bia.Stosowano
    m.in. drewno eukaliptusowe, sprawadzane z plantacji w Brazyli, Porównywałem
    z meranti: jest znacznie cięższe, twardość jak nasza dębina. Uzywam od ponad
    4 lat.Okucia stolarki b.solidne. W trakcie poszukiwań natrafiałem na rózne
    rodzaje drewna. Czy ktoś uzywa dłuzej meranti lub eukaliptusa? Jakie oceny
    od strony eksploatacyjnej ?