  • Data: 2010-04-14 13:53:33
    Temat: Re: Okna energooszczędne - jakie?
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

    adam wrote:
    > (...)
    >
    > Nie dajmy się zwariować.
    > Jeśli chodzi współczynniki termiczne to okna są jednym z
    > najsłabszych punktów w budynku, a przy tym też jednym z
    > najdroższych jeśli chciałoby się ten współczynnik poprawić.
    > Trzecia szyba, siódma komora - czy warto? Chyba nie. Może lepiej
    > zadbać w to miejsce o grubszy styropian, grubsza wełnę czy
    > lepszy kocioł.

    Teoria teorią, a uwarunkowania indywidualne uwarunkowaniami.
    Co innego jak okna w projekcie stanowią coś koło (poniżej)
    10% powierzchni ścian, a co innego gdy jest przeszło 15%..

    Jak ktoś ma mało okien, i/lub ma je o małej powierchni to
    być może możnaby było nie zwracać przesadnej uwagi na okna
    i ich parametry.

    Ale jak okien jest sporo, i/lub są spore, to różnice między
    producentami potrafią mieć zasadnicze znaczenie. Np. część
    profili NIE NADAJE SIĘ na duże okna ze względu na parametry
    mechaniczne, choćby sztywność profilu. Na upartego klient
    może zlecić wbrew specyfikacji producenta, ale potem bywają
    poważne kłopoty z użytkowaniem (zamyka się zimie, nie chce
    zamknąć w lecie), czy niezawodnością. Często firmy typu Pan
    Zenek i Szwagier bez zmrużenia oka przyjmują zamówienia na
    okna poza specyfikacją producenta, byleby tylko klientowi
    je sprzedać..

    --
    brak sygnaturki