    From: mowczar <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Opinie o silikatach
    Date: Sun, 16 Aug 2009 21:41:11 +0200

    news:h6427o$8jn$1@news.onet.pl...

    > Fajnie, tylko rachunki oraz chłód w lecie nie są zasługą silikatów a styropianu i
    wełny. Akustykę pomieszczeń bardziej tworzą elementy wystroju i tynki niż ściany.
    Uwierz mi, że gdybyś ten sam dom wybudował z pustaka żuzlowego albo z maxa to nic by
    się nie zmieniło dla was. Bo jedyną istnotną przewagą silikatów jest tłumienie
    dźwięków z zewnątrz, ale skoro mieszkacie na odludziu to jest to bez znaczenia.

    Generalnie masz rację. Obok tłumienia dźwięków z zewnątrz drugą, i moim
    zdaniem największą, zaletą silikatów jest to że mają dużą akumulacyjność
    cieplną. I dlatego między innymi zimą rachunki za gaz są mniejsze (bo
    kocioł w cyklu grzania pali dłużej żeby wygrać wewnątrz budynek (bo
    mniejsza ilość załączeń kotła = większa sprawność spalania) a latem
    ściany wychładzają się w nocy i wciągu dnia się nagrzewają oddając
    (zakumulowany w nocy) chłód do pomieszczeń. Dzięki temu nie trzeba
    budować drogiej jako inwestycja i drogiej w eksploatacji instalacji
    klimatyzacyjnej. Posta napisałem po to by niezdecydowanych albo
    wątpiących przekonać że jest to tak samo dobry (jeśli nie lepszy)
    materiał jak każdy inny.

    Pozdrawiam.