  • 1. Data: 2009-03-12 20:08:47
    Temat: Opinie o silikatach
    Od: rick <...@a...ee.pl>

    Witam.
    W projekcie mam mury z cegły silikatowej. Z tego co widzę dookoła, mało
    kto z tego buduje, przeważa ceramika i ytong. Co powoduje taką małą
    popularność silki? W necie, opinie jakie znalazłem, wskazują wręcz
    przewagę nad porothermem w wielu dziedzinach. Czy mogę prosić o Wasze
    opinie w tym temacie?
    Pozdrawiam.

    Ryszard

  • 2. Data: 2009-03-12 20:24:23
    Temat: Re: Opinie o silikatach
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > W projekcie mam mury z cegły silikatowej.

    Bardzo dobry materiał...

    > Z tego co widzę dookoła, mało kto z tego buduje, przeważa ceramika i
    > ytong. Co powoduje taką małą popularność silki?

    To że nie jest czerwona - zwolennicy Porothermu ;)
    To że jest zimna i droga - zwolennicy suporexu

    > W necie, opinie jakie znalazłem, wskazują wręcz przewagę nad porothermem w
    > wielu dziedzinach.

    Ma praktycznie same zalety. Jeśli Cie stać to bierz.

    > Czy mogę prosić o Wasze opinie w tym temacie?

    I tak ściany musimy ocieplić... murowanie ściany 1 warstwowej z Porothermu i
    YTonga to zadanie do optymistów i marzycieli ;)

    Jesli wybudujesz domek z silikatu i dobrze go ocieplisz to będziesz miał
    ciepło, które będzie się trzymało w masywnych ścianach, będzie cicho, a
    latem ściany długo będą utrzymywały chłód w domu... poza problemami
    wykonawczymi (bo twarde to, żle się kuje itp) to same zalety.

  • 3. Data: 2009-03-12 21:43:57
    Od: "Tomek " <v...@g...pl>

    rick <...@a...ee.pl> napisał(a):

> [...]
    > popularność silki? W necie, opinie jakie znalazłem, wskazują wręcz
    > przewagę nad porothermem w wielu dziedzinach. Czy mogę prosić o Wasze

    Mieszkałem rok w domu z silikatów i... swój właśnie buduję z silikatów.
    Świetny materiał, w domciu jest cichutko, fajny mikroklimat. Jedyna wada:
    ściany są "zimne" w dotyku - oprzesz się o ścianę i po chwili czujesz
    chłód... Ale to drobiazg. Poza tym - świetny materiał na ścianę. Zwłaszcza,
    że można zrobić ściany 18 cm i porządniej docieplić :-)

  • 4. Data: 2009-03-12 22:22:25
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    rick napisał(a):

    > W projekcie mam mury z cegły silikatowej. Z tego co widzę
    > dookoła, mało kto z tego buduje, przeważa ceramika i ytong.
    > Co powoduje taką małą popularność silki?

    Silka ma ogromną przewagę nad innymi materiałami jeśli chodzi
    o izolacyjność akustyczną, jest też dobrą przegrodą pożarową.
    W budownictwie wielorodzinnym jest idealna na ścianę pomiędzy
    mieszkaniami. W budynkach jednorodzinnych - korzystna jeśli
    dom ma stać w głośnej okolicy (np. przy ruchliwej drodze).
    Porotherm czy gazobeton są natomiast znacznie (wielokrotnie)
    od Silki lepszymi izolatorami cieplnymi.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 5. Data: 2009-03-12 23:00:30
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "rick" <...@a...ee.pl> wrote in message
    > Witam.
    > W projekcie mam mury z cegły silikatowej. Z tego co widzę dookoła, mało

    Silca jest zimna, przewodzi ciepło. O fuszerkę i mostki termiczne bardzo
    prosto.
    Wydaje mi się, że ytong czy ogólnie te lekkie betony komórkowe mało
    przewodzą ciepła, są jednolite, nie puszczają wiatru, nieocieplone szczyty
    jakoś sobie są.

  • 6. Data: 2009-03-13 07:23:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin W wrote:

    > Bardzo dobry materiał...

    > To że nie jest czerwona - zwolennicy Porothermu ;)
    > To że jest zimna i droga - zwolennicy suporexu

    > Ma praktycznie same zalety. Jeśli Cie stać to bierz.

    jakie?

    jesli się robi sciany 2W to stosowanie takiego drogiego materiału nie ma
    sensu

  • 7. Data: 2009-03-13 07:38:49
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    > jesli się robi sciany 2W to stosowanie takiego drogiego materiału nie ma
    > sensu

    Chyba musiało się cos pozmieniac bo jak ja się orientowałem to
    silikaty (nie silka) były chyba najtańszym materiałem.

    W ostateczności pobudowałem z pustaka keramzytowego bo mam blisko
    producenta i wyszło jeszcze taniej. A materiał tez bardzo fajny w
    obróbce i budowaniu. Polecam.

    QbaB

  • 8. Data: 2009-03-13 08:02:58
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > jakie?
    >
    > jesli się robi sciany 2W to stosowanie takiego drogiego materiału nie ma
    > sensu

    Tylko nie mów o jakiejś izolacyjności akustycznej styropianu.. umywa się do
    silki - w przypadku silki działa prawo masy jeśli chodzi się o akustykę.
    Bardzo wysoka zdolność akumulacji ciepła/zimna.. w YTONGU też to masz ?? ;)
    Przymocuj coś porządnie do ściany z porothermu... przy wierceniu większość
    ścianek w środku się łamie i kruszy... a w silce masz litą ścianę
    praktycznie...

    Co jeszcze ??

    Jest to najlepszy materiał na ściany 2W.. tak jak wcześniej napisał Tomek...
    robisz ścianę konstrukcyjną 18 cm i ocieplenie dajesz grubsze.

  • 9. Data: 2009-03-13 08:03:39
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    kiki pisze:

    > Silca jest zimna, przewodzi ciepło. O fuszerkę i mostki termiczne bardzo
    > prosto.

    Otóż jest właśnie odwrotnie - przez to że Silka jest zimna, ściana
    zawsze musi mieć ocieplenie. O fuszerkę i mostki bardzo łatwo przy
    budowie z porothermu czy ytonga, gdy ktoś decyduje się na ścianę 1W.

    > Wydaje mi się, że ytong czy ogólnie te lekkie betony komórkowe mało
    > przewodzą ciepła, są jednolite, nie puszczają wiatru, nieocieplone szczyty
    > jakoś sobie są.

    O ile ściana 1W zostanie wykonana prawidłowo a z tym niestety
    najczęściej problem...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2009-03-13 08:09:40
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > jakie?
    >
    > jesli się robi sciany 2W to stosowanie takiego drogiego materiału nie ma
    > sensu

    Drogi? Nie pamietam liczb, ale w ub. r. budowalem z silikatu
    bo byl pod reka (a latwo nie bylo...) i tani.

    Nie wspominana tu zaleta (zasłyszane) - bardzo zdrowy,
    dla alergików, bo na wapnie.

    Robole moga nie lubic, bo bardzo ciezki (kilkanascie kg
    wazy jedna cegla). Potrzebna precyzja w planowaniu dostaw,
    ustawianiu palet, by miec pod reka.

    pozdro
    --
    A S