  • Data: 2010-12-29 15:32:37
    Temat: Re: Oplacalnosc wymiany kotla gazowego.
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
    news:4d1b040a$0$2443$65785112@news.neostrada.pl...

    > A jeśli z powodu przestarzałej konstrukcji (wiadomo - budowane były na gaz
    > świetlny) występuje niepełne spalanie gazu a tym samym straty?
    > 20 lat temu samochody spalały na setkę 13 a dziś 6.
    > Dlatego szukam kogoś, kto wymienił stare na nowe, ale tego samego typu.
    > Zamknięta komora i kondensacyjny nie do zastosowania. Komin. :-(

    Co komin ?
    Jaja sobie robisz ?
    Zamiana w drugą stronę tzn. z zamkniętą komorą na otwartą wymaga spełnienia
    kilku wymogów m.in. własnie że musi być komin, musi być nawiew świeżego
    powietrza oraz kotłownia. Wymiana kotła z otwartą komorą na kocioł z komorą
    zamkniętą da się wykonać zawsze.
    W przypadku kotłów kondensacyjnych z zamknietą komorą musisz tylko wstawić w
    komin rurę z nierdzewki lub po prostu wyprowadzić spaliny za ścianę (jeżeli
    to nie jest budynek wielorodzinny). Ze wstawieniem rury w komin czy też
    kanał wentylacyjny nie ma najmniejszego problemu, bo sa to rury cienkie,
    rzędu 80-120 mm średnicy, dlatego wejdą w każdy kanał, zarówno kominowy jak
    i wentylacyjny.
    Nawiew powietrza możesz mieć zarówno zza ściany, doprowadzony rurą lub z
    pomieszczenia bez podłączania rury.
    Tak więc nie wiem, gdzie tu widzisz problem.