    From: "jagr" <j...@W...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Oplacalnosc wymiany kotla gazowego.
    Date: Thu, 30 Dec 2010 08:00:42 +0100

    news:iffkaq$cvl$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości

    > Co komin ?
    > Jaja sobie robisz ?
    > Zamiana w drugą stronę tzn. z zamkniętą komorą na otwartą wymaga
    > spełnienia kilku wymogów m.in. własnie że musi być komin, musi być nawiew
    > świeżego powietrza oraz kotłownia. Wymiana kotła z otwartą komorą na
    > kocioł z komorą zamkniętą da się wykonać zawsze.
    > W przypadku kotłów kondensacyjnych z zamknietą komorą musisz tylko wstawić
    > w komin rurę z nierdzewki lub po prostu wyprowadzić spaliny za ścianę
> [...]

    Mam parter, 100-letnia kamienica, wysokie piętra. Ochrona zabytku, etc.
    Poza tym nieopłacalne. Koszt kotła, ewentualnego wielometrowego komina aż
    ponad dach nie zwrócą mi się przez lata. A średnica komina zależna jest od
    długości (opory przepływu).
    Póki co wszyscy w kamienicy (którzy mają ogrzewanie gazem) jadą na starym
    pozwoleniu kominiarskim (kotły są włączone w kanały bez żadnych wkładek).
    Po ruszeniu tematu byłoby trzeba budować kominy zewnętrzne + wentylacyjne,
    wzgl. obecny dymowy na wentylacyjny, a na zewnątrz ocieplany spalinowy.
    Gdybym miał własny domek, wyprowadziłbym przez ścianę i po kłopocie.
    jagr