-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Reply-To: "jagr" <j...@W...fm>
From: "jagr" <j...@W...fm>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
References: <4d19c6e3$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
<ifequu$aos$1@news.task.gda.pl>
<4d1b040a$0$2443$65785112@news.neostrada.pl> <iffkaq$cvl$1@news.onet.pl>
Subject: Re: Oplacalnosc wymiany kotla gazowego.
Date: Thu, 30 Dec 2010 08:00:42 +0100
Organization: jagr
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Lines: 38
Message-ID: <4d1c2e6e$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 80.53.224.74
X-Trace: 1293692526 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2453 80.53.224.74:38580
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:414466
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:iffkaq$cvl$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
> news:4d1b040a$0$2443$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> A jeśli z powodu przestarzałej konstrukcji (wiadomo - budowane były na
>> gaz świetlny) występuje niepełne spalanie gazu a tym samym straty?
>> 20 lat temu samochody spalały na setkę 13 a dziś 6.
>> Dlatego szukam kogoś, kto wymienił stare na nowe, ale tego samego typu.
>> Zamknięta komora i kondensacyjny nie do zastosowania. Komin. :-(
> Co komin ?
> Jaja sobie robisz ?
> Zamiana w drugą stronę tzn. z zamkniętą komorą na otwartą wymaga
> spełnienia kilku wymogów m.in. własnie że musi być komin, musi być nawiew
> świeżego powietrza oraz kotłownia. Wymiana kotła z otwartą komorą na
> kocioł z komorą zamkniętą da się wykonać zawsze.
> W przypadku kotłów kondensacyjnych z zamknietą komorą musisz tylko wstawić
> w komin rurę z nierdzewki lub po prostu wyprowadzić spaliny za ścianę
> (jeżeli to nie jest budynek wielorodzinny). Ze wstawieniem rury w komin
> czy też kanał wentylacyjny nie ma najmniejszego problemu, bo sa to rury
> cienkie, rzędu 80-120 mm średnicy, dlatego wejdą w każdy kanał, zarówno
> kominowy jak i wentylacyjny.
> Nawiew powietrza możesz mieć zarówno zza ściany, doprowadzony rurą lub z >
> pomieszczenia bez podłączania rury.
> Tak więc nie wiem, gdzie tu widzisz problem.
Mam parter, 100-letnia kamienica, wysokie piętra. Ochrona zabytku, etc.
Poza tym nieopłacalne. Koszt kotła, ewentualnego wielometrowego komina aż
ponad dach nie zwrócą mi się przez lata. A średnica komina zależna jest od
długości (opory przepływu).
Póki co wszyscy w kamienicy (którzy mają ogrzewanie gazem) jadą na starym
pozwoleniu kominiarskim (kotły są włączone w kanały bez żadnych wkładek).
Po ruszeniu tematu byłoby trzeba budować kominy zewnętrzne + wentylacyjne,
wzgl. obecny dymowy na wentylacyjny, a na zewnątrz ocieplany spalinowy.
Gdybym miał własny domek, wyprowadziłbym przez ścianę i po kłopocie.
jagr
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- rowny podzial odcinka
- Zmiękczacz wody
- dostałem sms
- Panele PV w pionie (prawie).
- czy ta grupa żyje?
- nerwica lękowa
- polskie miasta są małe
- cena pięciocyfrowa
- ceny nieruchomości
- Pompa ciepla Kaisai
- Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- Chcą poł. tunelem Europę z Afryką - 27km za 6GEUR
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
Najnowsze wątki
- 2024-06-21 rowny podzial odcinka
- 2024-06-19 Zmiękczacz wody
- 2024-06-13 dostałem sms
- 2024-06-11 Panele PV w pionie (prawie).
- 2024-06-11 czy ta grupa żyje?
- 2024-06-07 nerwica lękowa
- 2024-06-03 polskie miasta są małe
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-14 Pompa ciepla Kaisai
- 2024-05-13 Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- 2024-05-13 Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- 2024-05-10 Chess
- 2024-05-10 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-10 Vitruvian Man - parts 1-6