eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOptymalny współczynnik przenikania ciepłaRe: Optymalny współczynnik przenikania ciepła
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!news.nask.pl!news.nask
    .org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glorb.com!peer01
    .iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!n
    x02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
    .neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
    ail
    Date: Fri, 13 Dec 2013 16:02:17 +0100
    From: MK <m...@g...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła
    References: <52a9cde4$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <l8el4l$m50$1@speranza.aioe.org> <op.w701sftin0u1o8@moj>
    <9...@g...com>
    <7...@g...com>
    <6...@g...com>
    <3...@g...com>
    In-Reply-To: <3...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 31
    Message-ID: <52ab2175$0$2178$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: st-175-48.kappa.com.pl
    X-Trace: 1386946933 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2178 91.242.175.48:52390
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2456
    X-Received-Body-CRC: 2668487432
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:480056
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-12-13 15:29, Kris pisze:
    > W dniu piątek, 13 grudnia 2013 15:18:44 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    >> nie zmienia sie (nadal beda wysokie) - za to strata sie zmniejszy i to
    >> znacznie (o polowe gdzies).
    > Ale i zyski przy 3 szybowych się zmniejszą. O ile?
    >

    Tak trochę z boku. Izolują nie szyby tylko powietrze między nimi.
    Trzy są stosowane dlatego żeby sumaryczna grubość warstwy powietrza była
    większa niż 19 mm które stanowi kompromis między grubością warstwy a
    stratami przez ruchy konwekcyjne powietrza między szybami (przy większym
    rozstawie straty przez konwekcje przeważają nad wzrostem izolacyjności).
    Żeby to pokonać w latach 80. Kanadyjczycy wymyślili patent taki - między
    szyby zespolone montowali coś w rodzaju struktury plastra miodu z
    cienkiej przezroczystej folii. Pozwalało to na zwiększenie odległości
    między szybami bez wzrostu strat konwekcyjnych. Nie wiem dlaczego nie
    przyjęło się to szerzej.

    --
    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1