eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOrientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia › Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
  • Data: 2010-12-29 11:44:47
    Temat: Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Gru, 12:23, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Nie lepiej tylko taniej... :)
    > Niektórzy (w tym ja) nie są zwolennikami tynków gipsowych.

    Tyle ze kladzenie gipsu na tynk CW to swietokradztwo ;) Jak juz to na
    tynk CW kladziemy gladz wapienna :-) Ja tez wole CW - mocniejsze:) Na
    nim mam szpachle cementowa - calosc jest b. mocna i twarda, a ew.
    ubytki po kuciu dziurek etc mozna spokojnie uzupelnic gipsem / gladzia
    - byle potem to miejsce zamalowac walkiem z dlugim wlosiem - struktura
    oryginalnego tynku i tej gladzi jest nie do odroznienia :)

    > Ale to chyba cena z materiałem? Bo my tu o robociźnie.

    Cooooooooooooooooooo ? To on chce zaplacic 70 tys. za sama robocizne
    tego etapu? Szalenstwo jakies :D IMHO sie mylisz - on pisze o cenie
    robocizny z materialami, zaznaczyl ze instalacja CO bez pieca i
    kaloryferow, a prad bez gniazdek (same kable w puszkach). W tym
    wypadku ocieplenie + KG na poddaszu rzeczywiscie bedzie troche
    drozsze. Ale instalacja CO? Bez pieca i kaloryferow to przeciez tylko
    pare wyprowadzonych rurek i rozdzielacz :-)

    > Na rynku jest wiele solidnych firm, które zajmują się takimi robotami. Może

    A wedlug Ciebie dostep do nich maja tylko wieksi wykonawcy ?:) Bo
    sprowadzasz budowe systemem gospodarczym do zatrudniania najwiekszych
    partaczy.. Przeciez budujac systemem gospodarczym oszczedzamy mnostwo
    pieniedzy, ktore mozemy wydac wlasnie na zatrudnienie najlepszych
    fachowcow z danej branzy :)

    > Ja mam taką łazienkę, że kafelkowanie zajęłoby mi z pół
    roku.http://zapodaj.net/0764b94256b2.jpg.html

    Ja wiem, nie wyglada az tak skomplikowanie - ja mam wieksza :-) Tyle,
    ze u mnie plytki sa prosto, nie w karo, wiec bylo prosciej. Ale
    podloga to najmniejszy problem - podloge polozylem u siebie w jeden
    dzien. Ze scianami meczylem sie z ponad miesiac :)

    > Sam prysznic, gdzie jest 120cm ściana po łuku, to cięcie 70m kafli na 5cm
    > paski i szlifowanie krawędzi papierem ściernym aby nie było poszczerbione.

    No tu sie zgodze - z lukiem prawdopodobnie bym sobie nie poradzil
    (tzn. efekt moglby byc wielka niewiadoma :-) Choc mozaika (3x3cm na
    scianie 3x1m wyszedl pieknie :-) Na szczescie nie mam lukow - wszystko
    katy proste i wszystko kanciate, taki klockowaty "cubic-style" ;)

    > Taką maszynką za 600zł to byś na samo cięcie poświęcił 2 tygodnie i
    > zmarnował z 50% materiału.

    Zalezy od kafli. Te ktore ja mialem ciely sie jak noz maslo, bez
    strzepienia. Wiecej zalezy od dobrej tarczy niz samej maszynki. Moja w
    dodatku byla nowa, wiec wszystkie lozyska i inne ruchome elementy nie
    mialy luzow - z czasem w takiej taniej maszynce takowe sie pojawia i
    wtedy bedzie klopot ale to juz nie moj problem - nawet jak ja wyrzuce
    i kupie nowa bede dobrych pare tysiecy do przodu :-)

    > Poza tym, fugowanie, silikonowanie... to niestety trzeba umieć zrobić aby
    > było pięknie.

    "Silikonowac" sie nauczylem kladac kilkadziesiat metrow akrylu na
    stykach sufitow ze scianami. A fugowanie to prosta sprawa - ja sobie
    kupilem specjalna gabke (ma naciecia wzdloz i wszerz) za 50 pln i
    fugowanie z jej pomoca to pestka.

    > A ładne klejenie kafli też wcale proste nie jest. Podłogę, proste
    > powierzchnie łatwo zrobić. Ale zabudowy już nie.

    Mam tam troche zabudowy, mam poleczki w "kabinie" prysznicowej,
    obnizony nad umywalkami sufit z lampkami, duza wneke na cala sciane w
    kg.. Wszystko sie da zrobic ;-)

    > Ja sobie wykafelkowałem kotłownię, cokolik i podstopnice schodów, małą
    > piwniczkę... i wystarczy :)

    A stopnie z czego masz ?
    Ja sie wlasnie zastanawiam z czego zrobic schody do piwnicy i chyba z
    kafli takich samych co w wiatrolapie sa.. Byly dosc tanie (35 pln /
    m2) - sam material wyszedlby jakies ledwo 600-700 pln :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.