  • Data: 2014-11-12 20:25:23
    Temat: Re: Osiadanie domu
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-12 o 18:19, Dariusz K. Ładziak pisze:

    > Bez osiadania - nie ma takiego prawa w fizyce.

    Uwaga na kwantyfikatory ogólne - mój własny dom nie osiadł ani
    milimetra, a przynajmniej nie fundament, bo wykopy pod ławę zostały
    wykute elektrycznym młotem w skale. W wykutych na odpowiednią
    szerokość rowkach wystarczyło położyć na dnie zbrojenie, a potem
    wszystko zostało zalane betonem z gruszki bez żadnych szalunków.
    Działka jest na Wzgórzach Strzelińskich, które są zbudowane w większości
    z granitu i humusu na powierzchni mam tylko na łopatę albo dwie. Pod
    spodem jest skała, trochę wprawdzie popękana i uwarstwiona,
    ale o jakimkolwiek kopaniu głębiej niż pół metra można zapomnieć.
    W ubiegłym roku gmina zakładała nam kanalizację pod drogą dojazdową.
    25 metrów od mojego domu wykonawca trafił na poprzeczną żyłę z litego
    granitu i musiał ją kruszyć materiałem wybuchowym, koparka z
    hydraulicznym młotem nie dała jej rady.

    T.