    From: XL <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Osika - jak wytrzebić w ogrodzie
    Date: Fri, 19 Mar 2010 22:52:58 +0100

    Dnia Thu, 18 Mar 2010 14:57:21 -0700 (PDT), Alfaro napisał(a):

    > Myślałem o nawierceniu otworów w "drzewie matce " i
    > wypełnieniu ich herbicydami lub innym świństwem. Mam już osikę na
    > powierzchi ok200-300 chciałbym ją skutecznie wytrzebić, bo inaczej
    > zachwaści mi jeszcze większą część działki.

    Nawiercić trzeba, tak, ale oprócz tego z egzemplarzy potomnych większe
    powycinaj, a te młodziutkie, kiedy będą już miały liście, popędzluj
    Roundupem po tych liściach. Robi się to wałkiem na długim kiju, takim jak
    do malowania scian, no i czeka ustalony okres czasu, aż uschną. Inaczej nie
    zlikwidujesz potomnych egzemplarzy. Przy samym wycinaniun pobudzisz masowe
    tworzenie się odrostów korzeniowych od drzewa matecznego, którego korzenie
    najprawdopodobniej sięgają na większość Twojej działki.
    Podobnie jest z sumakiem octowcem - kiedy się go wytnie, natychmiast
    pojawiają się odrosty od korzeni pozostałych w ziemi i jest coraz więcej
    małych drzewek.
    --

    Ikselka.