eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOzdobne kruszywo/żwir na podjazd - jakieś propozycje? › Re: Ozdobne kruszywo/żwir na podjazd - jakieś propozycje?
    From: mal <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ozdobne kruszywo/żwir na podjazd - jakieś propozycje?
    Date: Wed, 14 Apr 2010 02:04:39 -0700 (PDT)

    On 14 Kwi, 09:00, Rafał <r...@o...pl> wrote:
    > wolim pisze:

    > Niestety sam żwir się nie nadaje. Będzie się to strasznie rozjeżdżać.
    > Praktycznie po każdym przejeździe będzie trzeba biegać z grabiami.

    Nie jest tak do końca, ponieważ rozjeżdżanie (lub nie) jest funkcją
    grubości warstwy. Dlatego podałam ciężar objętościowy i cenę za tonę,
    by można wyliczyć koszt.
    Pod żwir trzeba najpierw dać warstwę klińca, a dopiero potem sypać
    żwir. Wtedy podłoże będzie zwarte.
    Całość - gdy będzie miała grubość ok. 30-40 cm - ustabilizuje się po
    czasie
    min.1 roku, przy sporadycznym ujeżdżaniu.

    > Rozwiązaniem (nawet stałym, nie tymczasowym) może być "kratka
    > trawnikowa"
    > Gdzieś kiedyś widziałem taką kratkę podklejoną od spodu tkaniną
    > zabezpieczającą przed przerastaniem trawy.

    Kratka podścielona geowłókniną nie przepuści frakcji pylastej, która
    w naturalny sposób zbiera się na powierzchni, nanoszona wiatrem.
    W tej sytuacji po roku, dwóch, będzie tam i tak rosła trawa i chwasty.
    W żwirze rozsypanym na dużej powierzchni chwast nie będzie miał
    dobrego podłoża, bo pył będzie wymywany i nie będzie osadzał się
    między ziarnami.

    mal