  • Data: 2016-09-03 15:12:30
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 3 Sep 2016 04:05:31 -0700 (PDT), Budyń

    > ja płacę 2,28zł/m3 czyli 0,205zł/kWh brutto, a jestem w taryfie w2.1
    > (dane z ostatniego rocznego rozliczenia)

    Jak już pisałem, widziałem już raz wynik 0,20 dla zimy (i nigdy niższego),
    stąd dziwiłem się znacznie, jak pisano o 13 a potem o 17 groszach.
    Statystycznie wychodzi średnio 0,24 -- podobnie jak dla grzania prądem
    średnio wychodzi 0,55.

    > Natomiast dziwi mnie nieco twoje podejscie do obliczeń. Dane kWh/m3
    > które podaje gazownia, które są sprawdzane *laboratoryjnie*

    Laboratoryjnych czyt. najlepszych dla gazowni parametrów, czyli przyjmując
    ciepło spalania. Co jest w tym wypadku bzdurą, bo nawet kondensacyjne piece
    mają straty przy spalaniu (i znowu tylko w laboratoriach piece osiągają
    sprawności 104% -- podobnie jak węglowce tylko w laboratoriach osiągają
    85%).

    > nie sa dla ciebie wiarygodne, natomiast różne tam COPy przyjęte
    > z uśrednionych opowiadanek dla budynków o niezdanych parametrach
    > przyjmujesz jako wiarygodne.

    Nie przyjmuję jako wiarygodne, dlatego je znacznie *ZANIŻAM*. Większość
    podaje średni roczny COP PC PW w okolicach 4 (podobnie GW), ja przyjmuję do
    porównań "tylko" 3. Natomiast do porównań PC (którą chcę w domu
    zainstalować) w stosunku do gazu biorę zawsze 11kWh/m3 gazu. Nie zaniżam
    tej wartości, ale warto jest zaznaczać, że to nie jest wartość realna dla
    kWh ciepła w domu.

    Ja nie jestem żadnym sprzedawcą PC, ani przeciwnikiem gazu (może tylko
    przeciwnikiem węglosmrodów). Jako przyszły inwestor próbuję wybrać dla
    siebie najlepsze źródło ciepła. Siedzę nad tym już 3 lata, kolejne 3 lata
    sięgam wstecz, czytając wszystko co się da na ten temat.

    Mnie najbardziej opłaca się PC. Szczególnie, że chcę mieć jeszcze
    klimatyzację w domu i grzać basen ogrodowy. Podłączanie gazu (mnie) się NIE
    OPŁACA, bo w najgorszym wypadku PC zwróci się po 7 latach, a jak do gazu
    policzyć dodatkowo montaż klimatyzacji, oraz grzanie gazem basenu, to gaz
    jest zdrowo na minusie już od startu. I nie, nie chcę mieć solarów ani FV
    bo z kalkulacji wychodzi nieopłacalość takich inwestycji w PL.

    --
    Pozdor
    Myjk