  • Data: 2016-09-06 10:50:45
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 6 września 2016 09:49:03 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > użytkujących obecne domy, jeśli przyjąć szczytową potrzebną moc w kW do MWh
    > zużycia, to wychodzi to 2/3.

    Ja bym tego tak nie uogólniał, ale może taki trend jest.

    > Bierzesz te dane z OZC czy z tzw. Świadectwa Energetycznego? Nadal coś mi
    > nie pasuje. Ile zamierzasz zatem rocznie płacić za ogrzewanie?

    Z OZC, które służy jako podstawa do świadectwa. A co to ma do rzeczy?
    Wychodzi mi jakieś 5,5 tys. kWh, czyli koszt około 2 tys. zł rocznie
    mam wrażenie.

    > Oby nie skała jakaś. ;)

    Ponoć na 80-100m mam wungiel brunatny, może sprzedać w cholerę tą pompę
    i palić swoim węglem w śmieciuchu? :P

    > W sensie chodziło mi o całą aparaturę do tego potrzebną, z czujnikami w
    > posadzce, wysterowanie, etc.

    No jest to jakiś tam koszt, z aparatury to mam już przekaźniki
    do pomp za małe piniomdze, czujniki temperatury za grosze już powtykałem
    w kilka miejsc i skrętką do kotłowni poszło. Zostało dodać jakiś
    mały tani sterownik a'la Budyń i gotowe, więcej kosztów nie przewiduję.

    > Nie pisz takich herezji, bo przyleci adasia i Ci da popalić. ;P

    No ja liczyłem to chłodzenie i tyle wyszło :>

    > Inna sprawa, że chłodząc pasywnie może nie być tych 3kW dostępnych, a jeszcze
    > inna, że chłodna podłoga (nawet w lato) to nic przyjemnego. To podobnie
    > mizerny komfort jak grzanie w zimie kalafiorami. Dlatego ja stawiam na
    > aktywne chłodzenie powietrza, co będzie skutkiem ubocznym grzania CWU i
    > basenu.

    No jak pisałem Mańkowi, nie wiem jak to będzie z tą podłogą. Może
    wyjdzie, a może nie. Może nie będę miał 22 stopni w upały,
    a 25? Jeden pies. Przekonam się na własnej dupie już w przyszłym roku :P
    Tuż obok pompy mam rekuperator i rozdzielacze, może doczepię
    chłodnicę i zamiast podłogi będzie chłodzone powietrze? Albo coś
    innego się jeszcze wymyśli. Grunt to mieć czas i parę groszy
    na zmarnowanie :P

    > Ps. Audytor ma niebawem policzyć mi wartości dla chłodzenia.
    > Ciekawe co z takich obliczeń wyjdzie.

    Dawaj znać.

    L.